woensdag 16 april 2014

Konings-dromenvanger-broche van Moos

Niet schrikken .....
Maar jaaaaaaaaaa .... 
ik ben er weer heel eventjes.

Het even niet intensief bloggen doet goed.
Dat wil niet zeggen dat ik jullie niet "lees"
Ik hou jullie in de gaten hoor hahahahaha
En heel sporadisch reageer ik ook nog wel eens hihihihi

Ik heb het bloggen gewoon heel even op een wat lager pitje gezet.
Maar om te zorgen dat het vuurtje niet geheel dooft, 
doe ik jullie hierbij een kadootje voor Koningsdag toekomen.

Ik heb een soort van
  Konings-dromenvanger-broche 
gecreëerd.



Het patroontje hou ik niet voor mezelf,
dat deel ik met jullie,
dus alsjeblieft!

NODIG

  • Haakkatoen Oranje, Rood, Wit, Blauw
  • Gouddraad
  • Haaknaald nummer 2
  • Een ijzeren ringetje van circa  6 cm groot(die van mij is gemaakt van ijzerdraad geboden om de kop van een zaklamp en dichtgeplakt met tape)
  • Een brochespeld (maar veiligheidsspeld kan natuurlijk ook!)
  • Eventueel leuke lintjes




Haak een kroontje

  • Maak een lus van 9 lossen
  • Keren, 7 vasten in de 2e vanaf de haaknaald
  • Keren, 7 vasten
  • Keren, 5 lossen en deze vastzetten met een halve vaste in het midden, 7 lossen en deze vastzetten in dezelfde vaste, 5 lossen en deze vastzetten in de laatste vaste van deze toer.
  • Keren, 5 vasten om de eerste boog, 7 vasten om de middelste boog, 5 vasten om de laatste boog ..... KLAAR!!!!!
Ik heb het kroontje opgeleukt met wat versieringen van gouddraad.

Omhaak de ring (gebruikte steek zijn vasten)
  • Begin met Blauw
  • Dan een rij Wit
  • Dan een rij Rood
Zet het kroontje vast in de ring (zie foto)


Ik heb de broche opgeleukt met wat lintjes 
en deze tezamen met de broche-speld bovenop vastgemaakt!



Dus heb je tijdens de Pasen tijd over .... 
en vind je dit een leuk ideetje ...... 
wat houdt je tegen?????
Ga lekker aan de slag met deze 
Konings-dromenvanger-broche 
voor de allereerste Koningsdag!



Rest mij jullie


te wensen!

Ik moet zowel de Pasen als Koningsdag werken.
Maar vanaf 28 mei ga ook ik lekker van 
anderhalve week vakantie genieten!

En mocht je me in de tussentijd heel erg missen 
en heb je Facebook 
dan kun je me daar ook vinden!

Liefs Moos

30 opmerkingen:

  1. Wat een leukerds !!! Maar dat haakgepriegel is niets voor mij, het grotere werk is beter haha! Ik ben ook niet zo heel actief op mijn en andere blogs hoor, geen puf, voorjaarsmoeheid, weet ik veel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat superleuk bedacht Moos!! Wat een lief 'kadootje' en ik als haakster zeg heel erg bedankt meis!! Ik loop zelf ook hopeloos achter met bloggen en weet je wat...ik maak me er niet eens meer druk om hahaha, dus hier staat het bloggen momenteel eveneens op een zeer laag pitje...komt vanzelf wel weer hoor en anders maar niet, ik zie je zowiezo op Feestboek!!

    Kalm aan lieve MoosieMeis!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Moos, ik ga hem maken voor de kleindochter, op mijn blog plaatsen met verwijzing naar jou ,, helemaal duidelijk toppie,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leukerds! Maar ik knip er wel ééntje uit, uit vilt en gelukkig heeft Bep nog een heeele mooie van Jenneke dus.....WimLex niet gevreest!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ♥♥♥ topper van een topper

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hoor! En ach bloggen doe je erbij hè, het is geen dagtaak en niets moet het mag. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey daar is Moosie weer, ja mis je wel hoor, maar gaat vast goed komen als je mijn outfits ziet hihihi. Nee niks met hertjes hoor whahaha. Leuk voor de haaksters onder jullie (:p) je patroon, zullen ze vast dankbaar gebruik van maken. Oh moet er toch echt effe aan moeten wennen, Koningsdag...niet vergeten ook...zit er zo ingebakken die 30ste. Dikke knuffels! Ik ga ervandoor, ik mag gaan koken krijg net een berichtje dat manlief onderweg is. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk weer een berichtje! En wat een mooie droomvanger. Ga ik opslaan! Groet en het gaat je goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi hoi..... leuk weer even iets van je te zien:)) Leuke broche voor Koningsdag... werk ze en het beste meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk patroon! Ook de haakheksen hebben een soort van blogpauze, soms is het even een beetje op he? Geeft niks, we komen terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind hem echt leuk!!! Dank voor het delen, groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. super leuk! (nu alleen nog leren haken....)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Superleuke Konings broche :)
    Jij ook Fijne Paasdagen !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke broche!
    Geniet straks maar lekker van je vakantie....
    Fijne paasdagen ( wij moeten ook werken ) maar dat mag de pret niet drukken toch ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. leuk gemaakt meis ! wat een gepriegel haha aan mij niet besteed :-( en ga maar lekker genieten straks van je vakantie :-) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk om weer iets van je te lezen. En dan ook nog zo'n leuke broche. Dank je voor het patroon. Werk met plezier dan voelt de vakantie daarna extra fijn aan.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heej Moos, toevallig dacht ik deze week nog "ik heb al lang niets van Moos gehoord" eerst Jenneke met bloggen gestopt, ik was even bang dat jij ook weg was. Maar tadaaaa!!! Jij bent er weer. Gezellig, je hebt superleuke koninklijke dromenvangerbroches gemaakt;-);-) X Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohhh wat zijn ze mooi en zo leuk bedacht van je Moos....ik denk dat ik op koningsdag geen andere zaterdag zal beleven als elke andere(jammer genoeg)...s'avonds op de housewarmingparty van mijn schoonzus...dat party-en zal wel mee vallen aan het gros in die appartementen bejaard of licht verstandelijk gehandicapt is en dan kun je niet teveel 'lawaai'maken(schoonzus beiden niet hoor,maar heeft daar na haar scheiding een appartement kunnen huren dus al lang blij)en voor overdag staat er nog niets gepland....nou ja...hopelijk dan een mooi zonnetje zodat we heerlijk in de tuin neer kunnen ploffen onder het genot van een drankje,haakwerkje of goed boek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Werk ze en tussendoor toch een beetje genieten van de paasdagen... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ook op publieke FB geplaatst ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk om weer van je te horen Moos, het is verdacht stil hier in blogland zonder jou... ;-)! Je vest is ook gaaf geworden zeg, zo heerlijk kleurig! Jullie ook hele fijne paasdagen, veel liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dag Moos,

    Dat klinkt zowat als big brother is watching you. In jouw geval big sister.
    Heel geruststellend eigenlijk, blij je nog eens te horen.

    Hele mooie kroontjes in je dromenvanger (vangt hij werkelijk ?)
    en vrolijke konijntjes.

    Zalig paasfeest,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk idee, die ga ik onthouden voor volgend jaar Koningsdag. En leuk weer eens wat van je te lezen!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen