donderdag 23 januari 2014

Een hele waslijst ....


Ik zou zeggen, pak maar een lekker 
kopje thee, koffie, een frisdrankje, 
een sapje of ....... 
een borrel.
Dit wordt een lang blogje hahahahaha

Of verlaat deze pagina ....
nu het nog kan hihihihihi

We beginnen met wat haaksels, 
de afgelopen dagen gefabriceerd




Een stoer koptelefoonhoesje voor manlief!
Ik ben er best trots op (al zeg ik het zelf hahahahaha)
Kon ik mijn tapestry crochet masterclass 
kennis goed bij gebruiken ;-)




Een kleurig hoesje ....
Ik ben vast aan het oefenen voor de voorjaarsmarkt-voorraad

Het patroontje is van ATERG crochet




En een poezenbeest.
Voor het pasgeboren knulletje van 
1 van onze artsen op de Spoedeisende Hulp

Het patroontje is van Vendulka
--------------------------------------------------

En kregen WIJ
Jenneke
Maddy
Esther
en Moos
een prachtige valentijdsarmband 
van Hester (Jenneke haar TWINzusje)

Hoe lief is dat ....
En hoe leuk is de foto van onze sexy polsen hihihihihihi





En normaliter zou dit mijn blogje zijn ....
ware het niet dat ik zeer verdrietig ben geworden door een absurde strijd
tussen inktvissen en earlybirdjes.

Afgelopen week verscheen er een prachtig initiatief op 
facebook en op wat blogs 


Het hoe, wat en waar inzake de earlybirdjes kun je HIER lezen!
En ook vind je daar het patroontje!

En HIER vind je de Facebook-pagina!

Helaas is dit mooie initiatief voor kindjes 
die terecht komen op de diverse 
neonatologie-afdelingen in 
Nederlandse Ziekenhuizen 
aanleiding geweest voor de dame 
die de inktvissen voor Zweden 
vertegenwoordigt om dit project van alle kanten te weren 
en in een kwaad daglicht te zetten.

Zie HIER en dan met name de laatste
 2 blogberichten van 22 en 23 januari.

(Ik hoop dat de berichten volledig zijn en 
blijven aangezien 
diegene met niet gewenst commentaar verwijderd 
worden. Dat zegt genoeg lijk mij .....)

En ook HIER bij Angeline omdat deze dame
 het nodig vond om wederom publiekelijk iemand in 
de openbaarheid te kakken (excuseer mijn 'Frans") te zetten.

En dat verdient Angeline niet.

Net zo min als wij dat verdienden 
toen wij vorig jaar ten tijde van een 
blogstersontmoetingsdag 
op haar blog aan de schandpaal genageld werden.
Waarop wij wijselijk onze mond hebben gehouden 
door niet te reageren en deze zandbakmentaliteit 
maar lieten voor wat het was, maar
 waar ook wij door buitenstaanders veroordeeld werden.
En ja ... ook dat blog is na verloop van tijd verwijderd!

Gelukkig is die bewuste dag er niet minder 
gezellig om geworden en geweest.
Ik koester de herinneringen nog steeds




Ik begrijp dit soort acties niet en wordt er alleen maar verdrietig van.
Maar misschien ben ik wel heel naïef.

In mijn ogen is het initiatief van de EARLYBIRDJES een geweldig idee.
En juist ook om dat daarmee ook kindjes hier in Nederland geholpen kunnen worden!

En ook al zou er strijd achter 
(en inmiddels ook weer voor) 
de schermen zijn dan mag er nooit en te nimmer vergeten worden waarom wij het doen.
Wij haken voor kindjes die onze hulp kunnen gebruiken .....
Wij haken niet om betrokken te worden bij een strijd tussen inktvissen en vogeltjes!

Ik vind het onprofessioneel en vraag mij ook af wat de beweegredenen van iemand zijn die pretendeert een goed doel te vertegenwoordigen. Ik zou niet willen dat mijn goede doel op deze wijze gepromoot wordt.
Het doel lijkt volkomen naar de achtergrond te schuiven .... het is meer een gekwetste en gekrenkte ego-actie geworden.

Ik sluit dit epistel af met de mooie reactie van Maddy (die hopelijk ook nog niet verwijderd is):

Er zijn zoveel mensen die enthousiast zijn en heel graag meehaken zowel met het een als het ander, waarom niet de handen in elkaar slaan voor hetzelfde goede doel, in plaats van er zoveel negatieve aandacht aan te besteden en mensen die (net als jij ongetwijfeld!)vanuit hun hart iets goeds willen doen het gevoel te geven dat ze 'fout' bezig zijn!!?


Mijn schoonmoeder, 
verpleegkundige op de neonatologie in Dordrecht 
(en aan het einde van deze maand een gepensioneerde dame) 
haakt al jaar en dag haaksels voor haar kindjes in de couveuses.
Kijk maar ....




De beestjes zijn met aandacht gehaakt.

KATOEN!
Circa 10 cm - 15 cm groot.
Geen losse onderdelen.

De beestjes zijn voorzien van een  
gepunnikte sliert waar de baby's aan vasthouden.
En dat dus gemaakt door iemand die zeker verstand van zaken heeft!
Ze werkt nota bene zelf op 1 van de bewuste afdelingen!

Nu zij met pensioen gaat, blijft zij dit ook zeker doen.
Helaas door de recessie/bezuinigingen in het ziekenhuis 
is er minder geld voor katoen beschikbaar!
En dus heb ik haar dit weekend gezegd dat ik een oproepje
 op mijn blog zou plaatsen voor een ieder die misschien
 ook zo nu en dan een beestje wil haken
(de voorwaarden staan hierboven - het sliertje wordt door haar eraan gemaakt!)

Ik wil zeker geen inktvis of earlybirdje 
in de weg zitten hihihi
Maar ik zou het ontzettend leuk en lief 
vinden als er iemand tijd en zin 
heeft ook hier zo nu en dan
een bijdrage voor te haken.
Hoeft niet meteen ... 
later mag ook hahahaha

Voor meer informatie en of een adres kunnen jullie mij mailen op

moosmoosies@gmail.com

Blijf allemaal haken! 
Inktvissen, earlybirdjes en misschien
 een bijdrage voor mijn schoonmams!

Het zijn de kindjes 
waar het om gaat!
Laten wij met z'n allen 
dat doel nooit uit het 
gezicht verliezen!!!

En wat ga ik nu doen???

Ik ga me op earlybirdjes storten hihihihihi

Liefs Moos


43 opmerkingen:

  1. Pffff... idd een lange blogpost... mijn oven verwarmde voor, dus het kon prima:) Ten eerste, de poes is helemaal GEWELDIG! wat leuk!
    En dan over de inktvisjes, ik snap het niet, waar gaat het hier nou om zeg, ik dacht om de kindjes...... onnozele ik. Ik vind ieder initiatief waar het gaat om een goed doel te steunen altijd zo goed. De één werkt mee aan het ene doel en een ander kiest weer een ander doel, en zo worden er heel veel, vaak kinderen, blij gemaakt. En daar gaat het om!
    Niet om een bedenkster van ..... dan heeft die het misschien niet gesnapt.
    En nu mijn schaal in de oven:)) groeten F.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een blogpost uit het hart. En zó waar. Na de mail die ik van mevrouw kreeg heb ik nog geprobeerd het ten goede te keren, want inderdaad het is allemaal hetzelfde goede doel. Wie wat maakt en met welk patroon, wat maakt het toch allemaal uit zeg. Ik was niet van plan een birdy te haken omdat ik gewoon niet zo goed ben in beestjes haken maar nu ga ik dat dus lekker wél doen ha. En voor je schoonmams ook, maar daar ga ik je dan nog over mailen. Wordt vervolgd moppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie blog! En ik kan het alleen maar met je eens zijn, terwijl ik de hele discussie niet eens gevolgd heb (ik las er bij Angeline al over). Ik zeg: olé voor alle mensen die iets goeds willen doen, op welke manier ook! En ga elkaar alsjeblieft niet in de weg zitten zeg, want dat is wel heel bekrompen... De haaksels voor jouw schoonmama's werkplek zullen ook meer dan welkom zijn. Ik ben alleen niet zo'n amigurimi-haakster, dus ik denk er nog even over of ik (ooit) zin heb om hier een bijdrage aan te leveren, oke? Groetjes!
    Enneh... je andere haaksels van dit blog zijn ook weer erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind je poessie prachtig en de foto's van ONZE bloggerdag super en wat de inktvis/vogelstrijd betreft ppppffffff ik ga er geen adem aan verspillen, te kinderachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gedoe toch. Ik reageer er verder maar niet op en probeer het naast me neer te leggen ik heb er anders allen zelf maar last van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi , gesproken en ik wil zeker voor je moeder wel een keertje haken!
    Lieve groet Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zulke onzinnige discussies volg ik niet zonde van mijn tijd kan ik beter gaan haken :))
    Leuk ook die hoe heten ze ook maar weer nou ja de vogeltjes zeg maar,
    Ik ben nu nog voor svens sterrenmutsjes bezig maar een vogeltje is zeker voor mij ook een uitdaging.
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gezegd MoosieMeis!! Ik kan het zelf niet beter verwoorden dan ik hierboven in je blogpost al gedaan heb...hahaha...maar dat is in mijn ogen wel de essentie van de hele toestand.
    Er kan niet genoeg gehaakt worden...het één hoeft het ander niet in de weg te zitten of uit te sluiten.
    We hebben inderdaad nooit wat gezegd over de kwestie rond de blogsterdag en onze namen ineens vet gedrukt boven een niet al te vriendelijke blogpost stonden! Ten overstaan van alles en iedereen, blogmensen die er totaal niets mee te maken hadden, niet eens begrepen waar het over ging, werden er compleet onnodig bijgesleept en velen hadden er wel even een (ver)oordeel over, dat vond ik ronduit kwetsend.en ben blij dat ik dat er nu eens uit kan gooien!!
    Maaaaaar het heeft wel tussen degene die daar 'genoemd' zijn een speciale band gesmeed en zo hebben we uit iets negatiefs toch iets heel positiefs gehaalt, dus dat was het wat mij betreft waard! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Moos je hebt helemaal gelijk meis! En jammer dat ze opmerkingen weg haalt anders zou ik nog wel eens even gal willen spuwen......... Ik heb het toch al gedaan bij haar dus het maakt mij niet uit. Ik ben niet zo'n ster in haken anders zou ik zekers wat voor je schoonmoeder haken. En wat maakt het nou uit wat voor een beest het is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik ben ook niet zo een ster met die amigurumi dingen maar uitsluiten een keer doe ik ook maar niet ... wie weet kan het bolleke het wel een keer volgen en begin ik eraan.
    het hoesje en de poes zijn enorm gaaf zeg evenals de haaksels van schoonmama... helemaal leuk en tof
    en over de kwestie..... ik kan alleen maar zeggen wist niet dat ze na ons nog lager kon gaan... maar toch... alhoewel er ditmaal geen namen worden genoemd... knuffelsssss

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dus dat jij nu wel naar haar linkt had ze nog tegoed..... ook van mij trouwens maar ik zit niet zo jummie in het velleke dus laat het ff over me heen gaan x

      Verwijderen
    2. en onze armbanden zijn gaaf ♥

      Verwijderen
    3. typisch ik.... ook de doodshoofd zak vind ik gaaf

      Verwijderen
  11. Wat een bericht weer Moos, meest heerlijk om te zien en te lezen :-)
    En over de vissen, vogels of van mijn part marmotten kwestie, pffffffffffff
    Wat moet je meer zeggen.
    Gewoon lekker haken allemaal en laten we het in Blogland houden hoe het meestal is ; gezellig met elkaar !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt mooie dingen gemaakt, zeker het telefoonhoesje voor je man.
    Ik haak niet, dus ik weet hier niets van. Maar ik blijf jou wel volgen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je masterclass is zeker niet voor niets geweest; wat een stoer hoesje heb je gemaakt!
    Ook het andere hoesje is leuk, net als de kat!
    Jeetje, jij hebt ook een creatieve schoonmoeder, zeg! Super dat ze dat doet voor die kindjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk geschreven Moos, dat was mijn ene en een is twwe reactie bij Jenneke, ik dacht wel dat het iets met Bloggersdag te maken had, want ik heb niets meer over haar gelezen, maar heb ik niet meer bij haar gekeken
    Maar we gaan allemaal gewoon weer lekker verder haken maakt niet uit wat er zijn veel kinders die een knuffel kunnen gebruiken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Moosiemoos, geweldig die stoere koptelefoon hoes! En die poes van vendulka ook zo 'n schatje. En wat een goed betoog van je over die haakaktie, ik ben het helemaal met jou en Angelina eens, wat een gedoe over vogeltjes. Het gaat idd om de kindjes die vechten om te leven♥ Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Recht uit het hart! Moe wordt je ervan, van zulke mensen. Mooi dat je schoenmoeder dat al jaren doet!!! :)

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey lieve Moos!



    Jaaaah die koptelefoonhoes had ik je al laten weten dat ik die mega stoer vond en je hoesje en poesje(gehaakte dan he!)vind ik ook mooi,wat een leuk kraamkadootje!En ehh jullie armbanden staan jullie prachtig van die lieve Hester en verder
    Ha,ha...je kan er maar beter mee blijven lachen misschien evenals ik na die 'galg' waar wij destijds met zijn zessen aan hingen ,overleef ik deze ook wel hoor! ;-) Ik ben net thuis van mijn werk,lees al die lieve reacties op mijn blog en al die lieve woorden in mijn uitpuilende mailbox daarnaast!Heb haar modder weer van me afgespoeld om me te focussen op al die lieve reacties daarnaast OOK nog in mijn mailbox van al die lieve mensen die daarnaast op mijn voorgaande blogbericht hebben gereageerd om een kaartje te sturen naar mijn tante in Australië....28 kaartjes gaat zij al krijgen!!!!!(man ik kom niet bijgelezen zeg...heb vierkante oogjes!)Ha,ha,ha...that's what counts!En vanavond ga ik lekker aan de haak aan een earlybirdje,ik denk wel meer als 1,dan weer even aan mijn eigen projectje en ook maak ik nog een keer wat voor je schoonmoeder,niet meteen zoals jezelf omschrijft maar het komt wel een keer....want inderdaad wat is er nou mooier als een goed doel en in mijn ogen al helemaal voor zulke kleine kwetsbare wezentjes...daar smelt je toch voor?!?!?

    Groetjes en een fijne avond nog!Lief blogvriendinnetje!xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo Moos, dat is even gezegd.... Ik vind jouw knuffel trouwens ook helemaal leuk!! Verder ben ikzelf niet zo goed in dat soort knuffeltjes haken, maar misschien moet ik het gewoon eens proberen toch??? gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dus als ik alles goed begrijp is het al gepikt van je schoonmoeder die er al jaren mee bezig is!!
    Sjonge waar zijn ze mee bezig zeg vogels, vissen "whats a name" ze moeten gewoon ophouden en hun vingers op een andere manier gebruiken nl haken, klep dicht en ze zelf in een ziekenhuis afgeven voor mijn part met een doel briefje erbij, offff jou mailen hihi lol....
    Je hebt weer mooie dingen gemaakt Moosie leuk, lekker stoer en vrolijke kleurtjes!!
    Groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor Janny hier is niks gepikt hihihi ...... maar uniek, en dan met name de inktvissen zoals wordt gesuggereerd, is het idee niet. Belangrijkste is dat iedereen gewoon lekker haakt!!!!!

      Verwijderen
  20. Oja aan die schandpaal hingen we met ons 6-en gelukkig was het rete gezellig aan die schandpaal en ja zandbakkenmentaliteit is de juiste benaming. Ik snap deze hele hetze tussen inktvissen en earlybirdjes niet je zou zeggen hoe meer aandacht en giften hoe beter! Ik hoop dat er vele vogeltjes zullen uitvliegen....Wie weet ga ik zelf nog eens iets moois bedenken voor demente bulletjes hihi
    Knufffff

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben pas van de zomer jullie Blogs gaan lezen en 1 van de eersten was toen die met jullie naam erboven, kwam mij toen al zo vreemd over.
    Volg de discussie ook met verbazing.
    Ik haak nooit beestjes maar ga volgende week eens kijken of ik een vogel kan haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Owwwwwwwwwwww... wie schrijft, die blijft!
    Heb net het blog over de inktvisjes gelezen en het blog van Angeline. Gereageerd op het blog van Angeline en daar laat ik het bij.
    Als mams van een joche van wel 36 cm en 1011 gram, welke is opgegroeid tot een heerlijke puber (die me nu bijna op mijn kop kan spugen), wil ik geen visjes en geen vogeltjes haken. Wil niet teveel herinnerd worden aan die periode... want het is een pijn die heel ver weg is gestopt en die me nog steeds in tranen kan brengen.
    Verder, allemaal lekker haken wat je wilt haken! Maakt niet uit voor welk doel!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mijn zoon vind je doodskop tasje heel gaaf en ik ook haha,
    Leuk geboorte knutsel ook hmm misschien haak ook ik nog wel zo'n early birdje maar ben een beetje druk druk druk zowel op werk als thuis aan de hobby best vermoeiend.
    Je hebt alles mooi samengevat ik bemoei me er verder maar niet mee.
    jullie armbanden zijn in ieder geval prachtig
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb het verhaal vanavond een beetje geprobeerd te begrijpen want het was mij allemaal ontgaan. Er zijn tijden dat ik niet alle blogs in mijn lijst bijhoud. Ik schrok vanmiddag bij het lezen van een paar blogs dat er zo'n toestand leek te zijn over het haken voor een goed doel. Bij Angeline las ik al een heel lief blog over de earlybirds. En Moos wat heb jij het mooi verwoord. Ik wou de pc uitzetten, ben zeer slaperig maar las je blog en wil je complimenteren hoe je dit alles zo duidelijk uit de doeken doet. Versteld sta ik weer van hetgeen je gehaakt hebt. Wauw dat hoesje voor je man en het kleurige poezenbeest, super leuk. En schoonmama die zulke leuke dingen haakt, sprakeloos. Ik ga me zeker nog wat meer inlezen of ik ook nog leuke bijdrage kan doen, maar nu pc uit en naar bed! Liefs Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Amen! :-) En ja, ik ga ook haken, volop, voor goede doelen en al de rest ... loslaten! xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Pfffttt....zit ik zo'n 3 weken onder een steen...en ja hoor weer "gedoe", jammer!
    Trouwens mag ik van de bloggersdag foto de dame links op de voorgrond zijn?
    Vind die koptelefoonhoes super, snap dat manlief daar blij mee is.
    En ook al druk met ander haakwerk...je haakt wat af :)
    Wens je alvast een heel fijn weeken!
    Lieve groet,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
  27. gave creas heb je weer gemaakt liefie! En schoonmams maakt mooie spullen,hoop dat er voor vele haaksters hier ook nog wat voor daar word gehaakt! Ik zeg haken voor die sweet babys, en ik hoop dat de hetze onderling nu gaat stoppen, want met naam en toenaam genoemd worden, dat mensen toch een bepaalde kijk op je gaan hebben..ook al kennen ze HET verhaal niet..voelt meer dan NIET fijn. knufff xxxx love you hessie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve Moos, wat heb je mooie dingen gemaakt. Je bent weer heerlijk bezig geweest. En vwb het haken voor het goede doel, wat is er mooier dan dit te kunnen doen voor kindjes! Dat is wat belangrijk is!! Ik ben het volkomen met je verhaal eens. Ik zal ook eens wat voor je schoonmama haken. Ik laat je wel weten. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie dingen heb je gehaakt Moos, en wat een leuke armbandjes showen jullie. Verder heb je op een duidelijke manier neergeschreven waar het om gaat. "Het goede doel" en niet om de ego's van bepaalde mensen. Dus een mooie oproep vooral te blijven haken voor het goede doel. Heel veel succes gewenst
    groetjes Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een haak productie zeg ...
    en een mens zit soms raar in elkaar ...
    het goede doel MOET gesteund worden ...
    Fijn weekend, lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een verhaal, jeetje mina...Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers zeggen ze wel eens...nou dat is zeker waar!...ik blijf lekker haken met de "Earlybirdjes"...vindt het een super goed doel..
    Jij maakt altijd zulke leuk gekleurde spulletjes daar word je helemaal vrolijk van...Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  32. prachtige maaksels Moos, en wat een lief initiatief van jou en schoonmams ! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Gelukkig had ik net een kop koffie genomen ;)
    Je hebt helemaal gelijk hoor Moos, loslaten en gewoon verder haken ...
    Prachtige dingen heb je gemaakt en ook je schoonmoeder, ook weer een mooi initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mijn koffie is koud geworden! :P
    Wat een leuk poezebeest heb je gehaakt en je moeder is ook al zo creabea. Als ik het kon, zou ik meehaken. Gewoon voor de kindjes!!!
    Laat je vooral niet gek maken. Fijne zondag en veel liefs, X

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Gewoon lekker blijven haken met hetzij inktvisjes, hetzij vogeltjes.
    Als ex-NiCu moeder (de dames waren 29 weken en 1299 /1399 gram) vindt ik het sowieso fantastisch als iemand wat voor prematuren wil doen. Want inderdaad, zíj zijn het belangrijkste. (en geloof me, het maakt de babies niet uit wat ze vastpakken, zolang ze maar iets kleurigs pakken).

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtige haakwerkjes maakte je en werkelijk waar,word er nu zo een drama gemaakt om iets goeds,wat maakt het uit of het een inktvis,vogeltje of .....is,als het idd maar veilig is,het gaat om die kleine frutsel kindjes,als ik kon haken haakte ik mee,maar helaas zo ver ben ik nog niet,hopelijk stopt dit kinderachtige gedoe,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Overweldigd door te veel impressies even dit:

    1) je poezenbeest voor de pasgeborene is GREAT,
    2) je poezelige pols best perfect bij de hesterarmband,
    3) je poezig zachte koptelefoonhoes moet je man heel gelukkig hebben gemaakt, niet?
    4) poezelige haaksels in hybride earlyinktvogelvis zouden een oplossing kunnen bieden voor de hete discussie.
    Je zou Moos niet zijn als je het niet op jouw typisch pragmatische manier zou oplossen :)


    En helemaal los daarvan:

    heel erg bedankt voor je woorden van troost bij het heengaan van mijn vader,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik snap heel dat gedoe niet zo om alles heen, ieder doel is een mooi doel op zich. Ook van die poppetjes met punnikstaart ! ik ga er eens over denken!

    BeantwoordenVerwijderen