donderdag 4 april 2013

Kip ik heb je!


Tja het mysterie rond Moos ontrafelt 
zich meer en meer ...

Ik ben kippig ....

Nee ik ben geen specifiek kippenfan,
maar zonder bril of lenzen zie ik slecht.

Daar kwam ik in de middeleeuwen 
achter toen ik begon
met autorijlessen ....
Reden we op de snelweg zei de goeie man
 "we volgen nu de borden richting Utrecht"
Met als gevolg 
dat Moos het bord las pas als ze er daadwerkelijk
onder door reed.
En ook het testje van het nummerbord op 
zoveel meter afstand lezen bracht wat hilariteit.
De goeie man zei
 "lees dat nummerbord eens op van die gele auto daar"
Waarop Moos zei "Verzin eens wat leuks of doe er eentje dichterbij ...."
Ik dacht toch echt dat hij me in het ooitje nam ;-)

De opticien bracht zicht en meer licht in mijn leven ...
Er ging een wereld voor mij open van
wat ik "gemist" had hahahahaha

En dan besef je je waarom je altijd van je vriendinnetje 
die naast je zat de dingen overschreef die op het schoolbord stonden.
Nooit erbij stil gestaan waarom zij het wel kon lezen .....
En waarom dat korte zwarte vlekje op het bord op 
het metroperron "mijn" metro was ....

Maar goed sinds die tijd al de nodige brillen en lenzen versleten.
En momenteel gebruik ik dus naast mijn bril ook daglenzen 
omdat deze het beste door mijn ogen worden verdragen.

Maar .... 
wat ik vanochtend gedaan heb dat slaat echt alles!
Een "eerste keer"!
Het is zo dom dat ik gewoon om mezelf kan lachen.

Ik doe mijn lenzen in 
en ga er niet beter op zien ....



Ik had namelijk al eerder een 
paar daglezen ingedaan




Misschien dat ik gedacht heb "dubbelfocus" te creëren
Want als ik eerlijk ben gaat het lezen van 
kleine lettertjes soms ook wat stroever
Voor een ieder die het herkent ... 
soms zouden je armen wat langer moeten 
zijn om alles goed in beeld te krijgen ;-)

Maar goed met chirurgische precisie (dat dan weer wel)
 heb ik het gepresteerd 
1 paar lenzen te verwijderen 
en het reeds aanwezige paar lenzen te laten zitten ....

Het gaat vandaag verder goed komen hoor!
Althans dat hoop ik ..... voor mijn omgeving en de patiënten 
strakkies tijdens de avonddienst ;-)

Fijne dag allemaal!

Liefs Moos

29 opmerkingen:

  1. Owwww wat een heerlijk verhaal weer Moos. Hoe krijg je het toch voor elkaar hahaha.
    Bij mij iets van andere orde... mijn pinpas doet het niet meer, mijn beste vriendje notabene hihi. Blijkt ie verlopen te zijn... En vorig jaar een jonger vriendje in de bus moeten krijgen, maar ik weet van niks ! Nu moet ik het een week !! zonder doen..want ja een nieuw vriendje maak je niet zo maar hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook oh zuster doet u wel voorzichtig.....weer echt een Moos verhaal ......Hhi. Hi
    Nou werk ze met de juiste lenzen hoor en een paar tegelijk anders wordt het een dure grap lieve groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik neem aan dat je lenzen nu weer tot een paar zijn geeduceerd?
    Dan komt het gewoon goed vandaag, fijne dag verder en werk ze
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahahahahahahahaha, zuster chaoot;) hoop dat het goed gaat vanavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahahaha, ik hoorde laatst ook al iemand die had de linker en rechter in hetzelfde oog gedaan, en snapte niet waarom hij het zo slecht zag.
    Je hebt het ook zo leuk omschreven, zit gewoon in m'n eentje te lachen...
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  6. haha sufferd! Het lijkt me een heel gefriemel om zo'n dubbel paar lenzen van elkaar af te krijgen hoor. Maar ik moet ook toegeven dat ik soms al in bed lig en dan ga twijfelen of ik mijn lenzen nu al uit heb gedaan of niet. Ik heb een hele lage sterkte (kleine? hoe noem je dat eigenlijk?). En vooral 's avonds als het donker is dan zie ik het verschil niet tussen ze wel of niet in hebben. Ik voel ze ook niet zitten. Dus soms moet ik terug naar de badkamer om even te checken of ze nu in het bakje zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heb nu al drie berichtjes geschreven maar er gaat iets mis.. komt dat door jou ? hihi lijkt er wel op
    nog een keer !

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahahahaha ik lig onder m'n bureautje, het is wél een Moos-actie volgens mij of kom ik nu in de gevarenzone...
    Ik heb altijd een bril op in de auto anders komt het echt niet goed (en ik zou tegen die man gezegd hebben, gele auto? welke gele auto?). Maarrrrrr ik dénk dat ik toch ook maar weer eens aan de lenzen ga. Ik kon er nooit zo goed tegen (zachte lenzen had ik 100 jaar gelee) maar inmiddels schrijdt de techniek voort hè, nou ik nog! En dan maar 1 setje indoen ja, dank voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, wat een geweldig verhaal! Jouw middeleeuwen, zijn voor mij de toekomst...hihi!
    Fijne dag!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahahaha, heel erg grappig Moos... Ik wist niet dan dit kon 2 lenzen over elkaar doen, hahahah.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahaa, wat knap je eigen dubbelfocus lenzen!!! Dan ook nog je bril opzetten en je bent compleet!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. bende toch ook unne muppet opticien he ha ha ha ha ha

    goed dat het wel goed is gekomen kippetje ☺

    megaaa knuffies jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kijk, een bril is tenminste een bril!( haha, 2 over elkaar zie ik je toch niet snel doen)
    Hoewel...als je vergeet je leesbril van +3,5 af te zetten kan dat ook tot vreemde toestanden leiden..
    Ben me met dat ding op ook wel eens naar geschrokken van de kat!
    Mens het leek wel een tijger zo groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoe krijg je het voor elkaar hihi!! Zit dit met een grote grijns te lezen! Ik hou het zelf maar bij een bril, lenzen vallen er bij mij spontaan uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 2 paar lenzen? Dat moet je kunnen ja! Je verhaal over de middeleeuwen komt me bekend voor...alleen zijn bij mij die middeleeuwen nog maar een jaar of 5 geleden. ;) Ik heb nu een bril...-4.75 dussss zonder echt een blinde mol!
    groetjes
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. haha, hoe krijg je het voor elkaar :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hahahah, kippig dus! Maar wel schattig kippig, ik zie je al bezig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hahahahah owww wat een suffe aktie.. maar had je dan niet in de gaten dat je al wel goed zag??

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hey Kipppp dankjewel voor je geweldig lieve flopje. Echt zo mooitje heb je me gestuurd. Zo lief van je, thanks lieverd! Dikke knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Moos toch, wat een belevenis weeral! Gelukkig is de technische operatie wel gelukt en kon je netjes met één paartje verder! Fijne avond (op je werk)!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hi,hi wat ben je toch een lekker ding, een echte Moos-actie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hahaha, klinkt heel bekend! Zo heb ik het een keer voor elkaar gekregen om beide lenzen in het zelfde oog te doen!! Gaf ook een heel raar zicht ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Whahaha...nou ik ben van oorsprong dus ook enorm kippig en heb jaaaaaren lenzen gedragen, maar heb het toch nooit gepresteerd om er twee in één oog te doen:-))
    Sinds 7 jaar heb ik lensimplantaten en dus gelukkig geen normale bril of lenzen meer nodig, maar ben met de kleine lettertjes en het handwerken wel enorm kippig aan het worden, dus de leesbril ligt binnen handbereik! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ha, ha! Geweldig!
    Hoe herkenbaar! Heb ooit ook lenzen geprobeerd, maar
    had te weinig traanvocht. Geen fijne gewaarwording.
    Durfde amper te knipperen, zo naar voelde het.
    Liep als een zombie met wijd opengesperde ogen in de rondte.
    Zelfs mijn omgeving viel het op.
    Dan maar een brilletje.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Haha, wat een mooi verhaal! Zou mij ook kunnen overkomen, zij het dat ik geen bril of lenzen heb. Maar die leesbril gaat er zeker een keer komen, ik begín nu wat tekenen te bespeuren! En dan kan ik gelijk 10 brillen aanschaffen, voor elke ruimte één, want ik raak ze toch om de haverklap kwijt. En dat je mij eens tegen zult komen met twee brillen op mijn neus, sluit ik ook niet uit... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ha Moos, heerlijk verhaal! Ik zie dat ik je ook nog niet had toegevoegd aan mijn favoriete blogs, heb ik meteen ook gedaan (rechts op mijn blog).
    Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Moos hoe krijg je het voor elkaar om iemand zo te laten lachen door die lettertjes die je op papier pent. Ik zie het helemaal voor me. Gelukkig zie je er in het echt knap uit, in mijn ogen ben je nu een beetje een uilskuikentje met schele oogjes en dubbele lenzen. Haha

    BeantwoordenVerwijderen