zaterdag 6 april 2013

Niet lezen zonder vlooienbandje :-)



Oké zitten jullie er klaar voor ...
Want het zijn heeeeel veeeeel foto's 
wees gewaarschuwd 
hahahahahaha

Vandaag was hij er weer

VLOOIENMARKT
in de IJ Hallen in Amsterdam


Leon, geveld door een griepje,
 besloot toch mee te gaan en dus reden we om 9.45 uur 
van Amserdam Buitenveldert 
naar Amsterdam Noord!


Even in de rij staan bij de kassa ....
(lijkt erger dan het is)
en dan lekker los gaan!!!!!!!


Het haakwerk was ook vertegenwoordigd:
Prachtige granny square kussens/dekens.
De dame zelf zat ook lekker met haalnaald en bolletje
achter haar kraampje :-)


En kijk mijn zieke kippie Leon 
en de mams

 (De crazy frog leverde hem veel bekijks op hahahahaha)

Leon is tussendoor nog even spullen wezen inladen in de auto.
Want we hebben deze keer goed geboerd hihihihi

Ben je benieuwd wat?

Nou kijk maar ......

Een prachtig heel groot oud tinnen blik (GBC)
met schitterende afbeeldingen



2 notitieboeken met plastic geweven kaft
Heeeel veeeeel buttons
En heeeeel veeeeel baby poppetjes hihihihihi


Een geweldige leuke tas,
althans ik vind hem schitterend hihihihihi

Zie je hem binnenkort langswandelen?
that's me MOOS :-)
(zo heeeeee en dat met mijn knal roze gypies ....
hoe ouder hoe gekker ....)


Enne totally in LOVE met mijn BAMBI


Heeeel veeeeel lettertjes ... 
altijd leuk te gebruiken voor ...


Leon kon zijn Crazy frog niet weerstaan ....


En ook nog hele leuke grote borden
Dat wordt ietwat kunstzinnig het avondeten nuttigen :-)


En dit vind ik zelf 
GEWELDIG!!!!!!!!!!

Zo op het eerste oog niks bijzonders .....


Maar het zijn 2 ingebonden bundels Libelle's 
uit het jaar 1958

14 weken en dus 14 stuks in totaal





Toeval wilde dat we even verderop de wasmachine (links op de foto)
 in levende lijve tegenkwamen :-)



Ik weet nog niet wat ik er uiteindelijk mee ga doen.
Voorlopig lekker doorbladeren, lezen en bekijken.
Het ademt nostalgie!
Dit was voor mijn tijd dus super leuk om te zien 
hoe het er toen aan toe ging.

Mijn moeder is er helemaal weg van.
Ze herkende er veel van uit haar jonge jaren hihihihihi

Ik heb per deel slechts 3,75 betaald.
Kwam de "losse" bladen echter al op het internet tegen voor 
zo een 3 euro per stuk.
Geen slechte vondst dus!

En oké en nog eentje dan ....

Voor op onze tuintafel (veilig voor de katten)


Zo schattig met blauwe druifjes, hyacint en narcissen!

Zooooo en nu heb ik jullie weer lang genoeg verveeld met
mijn perikelen .....

Nog meer 
en je zit alleen maar Moos dit weekend te lezen hahahahaha

Een fijn weekend verder allemaal!!!!!

Liefs Moos

44 opmerkingen:

  1. Helemaal geweldig, jij hebt je goed vermaakt, die libelles, super, wat een vondst, veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar wil ik ook nog een keer naar toe, staat op mijn lijstje:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. whiehaaaaaaaaaaaaaaaaaah kanonne wat een geweldige vangsten!!! Dat tasje is uuuuber cool! En die libelles, zucht maar Leon froggy mag er ook zijn hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zucht....

    ZUCHT.......

    Zo mooi allemaal Moos echt geweldig ik zou ook zeker alles meegenomen hebben ! en wat denk je.. ? ga ik eindelijk vanmiddag op het fietsie naar de kringloopwinkel.. is ie dicht LOL dat heb ik weer haha :-)

    ow.. die kleine poppetjes om mee te knutselen, de prachtige snoeptrommel, de libelle's en als je ze hebt uitgelezen kan je er vast nog mee knutselen, leuke platen inlijsten enzo.. en bambi is een dotje..

    jajajajaja jullie hebben een super zaterdag gehad haha ook Leon met zn crazy frog hihi

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel plezier met de napret! Want dát heb je:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OWWWWWWWWWW wat een gave vondsten!!!!!!
    Geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuke dingen heb je gescoord!
    Die kleine poppetjes vind ik grappig, ben benieuwd wat je daar mee gaat doen.
    En dat hertje.....zo lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige spullen heb je gevonden!!! Heerlijk zeg, geniet er lekker van! En wat lief van Leon dat hij toch meeging ondanks zijn griep. Hopelijk helpt froggy hem opknappen, beterschap!!

    Liefs Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een moois heb je weer gescoord zeg! Heel gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tjonge, enorm... wat een boel leuke spulletjes!
    Dat wordt nog een poosje na-genieten...

    fijn weekend, groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo zo, jij bent echt goed geslaagd!
    goed weekend!
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldige spullen heb je gescoord!!!!
    Die babypopjes vind ik helemaal te gek!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo jij heb de mensen weer verlost van een aantal dingen. Maar goed dat Leon mee ging al was het maar om alles weer goed in de auto te krijgen. En misschien ook wel om je een beetje tegen te houden want volgens mij kun jij daar wel helemaal los gaan. Geniet er lekker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke aankopen zeg.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Reacties
    1. En beterschap voor Leon.. hij voelde zich vast zoals de frog er uit ziet hahaha
      Hopelijk ga je ons nog verblijden met hilarische stukjes uit die oude Libelle's. lijkt me heerlijk om die door te bladeren ;-)

      Verwijderen
  16. oooooooooooooooooooooooooh die Libelles, ja hoor jaloers hier !!! Gaaaaaaaaaaaf!! En arme Leon, net zo groen als z'n Crazy Frog, hij kijkt echt niet blij hoor. Gelukkig hoefde hij niet in hertenpak.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh die Bambi vond je die nu ook daar? So cute <3
    En oh die tas daar zou ik ook mee rondlopen hoor, ik loop nu rond...nou ja ik zit nu whahaha...met een Miss Piggy tas en voorheen ook al met pucca tas of een lekkere vrolijke tas. You are my kind of girl! :D
    En verder hebben jullie hele leuke dingen gescoord. Knuffies!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. jemig lief dinneke dit zijn wel hele mooie vondsten zeg

    dat blik ♥♥ enne die libelles voor DAT geld zeg...wowwww

    je kunt gewoon aan leo zien dat ie ziek is zeg.....wel blij met zijn crazy frog zeker ha ha..vroemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

    je tas is lekker apart daar lopen er mooi niet veel mee dus dan hou ik daar van
    alles is leuk en die popjes tegen zulk soort dingen loop alleen jij tegenaan ha haha

    love it meis enne mama staat er stralend op

    knuffiessssssssssssssssss xxx jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ach, die arme Leon kijkt zo zielig op de foto... die moet je echt even met heel veel liefde en aandacht verplegen hoor Monique! Geniet lekker van jullie aankopen (hebben jullie ECHT zo'n groot huis???) en van welverdiende rust ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat ziet er allemaal heel geslaagd uit. Lekker om zo je zaterdag door te brengen, heerlijk! En wat leuk, volgens mij heb ik die bambi ook, staat hier in de letterbak :)

    Fijn weekend nog, groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je hebt lekker geshopt!Vooral bambi vind ik leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Poeh poeh!!! jij hebt flink ingeslagen en wat een mooie spullen heb je gevonden. Ben weer zo benieuwd wat je er mee gaat doen. Die bambi zooooo mooi.

    Fijn weekend, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw meis wat een gave vangsten, vooral Bambi, dat blik en die Libelle's echt super. En ach die arme Leon, die ziet er beroerd uit, beterschap voor hem!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Van een geslaagde trip gesproken, ik vind het allemaal stuk voor stuk geweldige vondsten! Arme Leon, veel beterschap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super leuk ,en die kleine baby tjes wat enig

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heerlijk, al die spulletjes! Crazy Frog, léuk die heb ik als beltoon op mijn mobiel (écht vreselijk... DING DING DING, TSJOEKE TSJOEKE TSJOEKE TUUT TUUT, enz. steeds sneller). Laatst had ik mijn tas ergens laten staan en mijn mobiel ging af. De aldaar aanwezige dames zeiden dat mijn mobiel af ging, met een wel héél speciale beltoon. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  27. O wat een vreselijke mooie en goede vondsten heb je gedaan met als klapstuk de Bambi en Libelle's die zijn helemaal super. Ik zou er het hele weekend druk mee zijn:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. O, ja die kleine popjes..........ook helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lekker geslaagd!! :D En ben er gelukkig, zelfs zonder vlooienband, goed vanaf gekomen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Super Buit! Helemaal in ♥ met je Bambi! Maar ook je andere spullen zijn leuk! Zie je al lopen met je tas;) X Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Kon geen vlooienbandjes vinden dus heb maar wat vlooiendruppels in mijn nek gegooit...en gelukkig maar, want ik krijg écht de kriebels van al dat moois (jaloeziekriebels...LOL)!!
    Jeetje wat een gave vondsten zeg, dat blik vind ik helemaal geweldig en die oude libelles!!!
    Die tas lijkt me echt helemaal Moos...lekker gek en al die kleine frutsels kun je eindeloos mee gaan fröbelen...Jij hebt gewoon een topdag gehad!! Gezellig dat Leon toch nog ff mee kon, ook hij heeft leuk gescoord (hiii wat een eng ding is dat zeg, hoop niet voor je dat 'het' in de slaapkamer komt te wonen:-)).
    Geniet vandaag nog even lekker na van al je moois!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ooooo...vergeet helemaal je superlievegaveschattigemegamooie BAMBI! Dat was natuurlijk de aankoop van de dag...hahaha

      Verwijderen
  32. Ziet eruit als een superdag! Wat een leuke dingen heb je gekocht. Die baby-poppetjes <3
    Beterschap voor Leon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Geweldig gescoord, Moos! Die Libelles, dat lijkt me geweldig om die te lezen. Net wat je zegt, pure nostalgie. Maar ook een stukje geschiedenis, hihi. Ben wel blij dat wij nu niet meer het leven leiden van de huisvrouwen van toen, hoor. Altijd maar poetsen, kun je het je voorstellen? ☺☺☺
    Groetjes en nog een fijne zondag. En beterschap voor Leon, hij ziet er op de foto wel een beetje zielig uit ;-)
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dat was weer een geslaagd uitstapje. Altijd leuk om van die mooie verrassingen tegen te komen die je helemaal blij maken :)

    Fijne zondag nog en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Superdagje, met al die aankopen, geniet er van! En hopelijk brengt die crazy frog ook snel beterschap voor Leon!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wauw ben jij even goed geslaagd! Vriendlief waren aan het dubben of we ook naar deze vlooienmarkt zouden gaan. We zijn uiteindelijk gewoon een stukje gaan fietsen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Zooooo, wat zijn jullie goed geslaagd zeg! Leuk leuk leuk!
    Je kippig-verhaal is ook weer hilarisch. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een gave dingen heb jullie gescoord....jammer dat ik zondag 7/4 en niet op zaterdag (6/4) stond, hadden we elkaar wellicht live ontmoet:)
    Heb zondag pas laat in de middag een rondje gemaakt en vond niet veel van mijn gading. ..en die mevrouw met die gehaakte kussen stond er zondag ook.
    groetjes,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Leuk, leuk, leuke spulletjes. En wat dapper van de man dat hij gewoon met je meegaat als hij niet lekker is. Ik krijg de mijne nooit mee naar dat soort dingen, dus ook niet als hij kiplekker in zijn vel zit, hahaha. Man en zoonlief "rillen" al bij het woord "ROMMEL"markt. Of ik dat nu niet snap, "je koopt de TROEP van een ander, snap je dat dan niet? (zucht), dus ben wel een beetje "jaloers" op je.
    Jullie hebben leuke spullen gescoord. Hoe vaak is die markt daar? Wij wonen zelf op redelijke afstand van A'dam, dus...., misschien zie ik je er ooit.

    lieve groet,
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Olá,
    parabéns pelo seu lindo trabalho..
    abraço Leila
    www.fazendoarteleriente.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen