maandag 8 april 2013

Soms moet je in bed blijven liggen hihihihihi

Soms zijn er van die dagen ...
dat zodra je opstaat ....
de chaos al meteen de overhand neemt ......

Voor mijn doen laat mijn bed uit maar met legitieme reden.
Voorslapen heet dat .... er staan nachtdiensten op het rooster .....

Computer opstarten ...
Verontrustend berichtje over Carin (TOEDELOEZ) zie HIER

WhatsAPP van manlief 
met een berichtje waar we al op hoopten.
Uitleg volgt later.
Maar bij die hoop kwam ook weer de twijfel ....
Wat kan het leven toch ingewikkeld in elkaar zitten .....

TELEFOON



Moos met je mams.
De dokter is net hier langs geweest. 
Je paps heeft een longontsteking.
Aan de antibiotica dus ... of ik die wil halen ...
Geen probleem!!!!!

Snel even stofzuigen



(al een heel weekend niet gedaan)

En toen mijn stalen ros bestegen op pad naar apotheek, 
bakker en supermarkt.

Apotheek

Tja je kon er op wachten hè ...
Nee het recept lag nog niet klaar.

Kunt u morgen terugkomen ......
Serieus!?!?!?!
Wat dacht u zelf ???????
Een man uit 1941 met een longontsteking???
Lijkt mij dan dat iedere dag telt!
Is niet alsof ik hier voor vitaminetabletjes komt hè!!!!!

Ze zou het wel gaan pakken en slaakte een zucht
Het enigste dat ik nog gezegd heb is dat ik hoopte 
dat dat geen zucht was die ik daar hoorde .....
 waarbij ik wist dat mijn gezicht niet op de
 meest vriendelijke uitdrukkingsstand stond ingesteld ....
(meer zo van "ik lust je rauw ....
 met mijn ijzertekort hahahahaha")

De supermarkt

Ik stap amper binnen of hoor een schreeuw achter me.
Ik zie nog net vanuit mijn ooghoeken 
zo een lief oud klein grijs vrouwtje 
stijl achter over vallen ....
en ik werd gewoon beroerd van de klap 
waar mee haar hoofd de grond raakte .....

Alles laten vallen en direct naar dit vrouwtje toe.
Ze was direct bij en wilde al weer over eind komen.
Medewerker supermarkt erbij ...
 "ahhh het gaat wel weer"
Ik zeg "dat weet je nog niet hè"

Vrouwtje zittend op haar rollator plaats laten nemen.
Ze had hoofdpijn. 
Tja dat kon niet uitblijven met die gigantische klap.
En toen zei ze iets wat ook de alarmbellen deed rinkelen.
Ik vroeg haar bent u gestruikeld?
Nee, zij ze "ik werd niet lekker" ... 
en dat is een signaal dat er meer aan het handje kan zijn.

De medewerker van de supermarkt gevraagd
 "is Sjaak aanwezig?"
(JAAAAAAAAA daar is ie weer hahahahahahahaha)
en de gezegd hem te bellen om naar voren te komen.
Er voor te zorgen dat dit ouwe lieve besje 
of met ambulance naar het ziekenhuis zou worden gebracht 
of dat ze op z'n minst veilig thuis zou komen (en niet alleen).

Bleek dat ze in een verzorgingshuis woonde.
Opdracht gegeven dat als ze kozen voor de laatste optie, 
haar verzorgingstehuis, 
men haar goed in de gaten moest houden vanwege de klap
die haar hoofd heeft gehad.
Kijk een hersenschudding is het sowieso!
Een wekadvies voor de komende nacht is 
het minste dat men moet doen.
Want ook al zie en merk je nu niets .....
die klap kan een verdergaande impact hebben ....

Brrrrrrr ik word zelf onwel als ik er weer 
aan denk  ..... en die klap hoor ...

De bakker

Een bananensoes voor Leon
Een moorkop voor Moos

Betalen met 20 euro 
en, ken je dat,
 van 10 euro terugkrijgen ......

WAT IS DIT VANDAAG ....
 GRRRRRRRRRRR

Maar goed ... ik blijf lachen hoor.
Zie het maar als uitdaging hihihihihihi

Zo meteen  maar
even wat aan het eten doen


En dan kijken of we bij de koffie het gebakje nuttigen 
om wat te vieren,
of wat anders .... 
dat hoor ik zo als het goed is hihihihihi

Gisteren trouwens nog wel wat in elkaar gefreubeld



Het patroon vind je HIER

Tjonge Tjonge Moos wat een prestatie hihihihihi
Maar wel als je je bedenkt:

Ik had al een week lang niet gehaakt
realiseerde ik me opeens!!!!


Moet toch niet 
gekker worden!
Straks ben ik het verleerd ....
7 dagen niet haken ....


Wens ik jullie een rustigere dag toe dan ik heb gehad
 hihihihihi
En alvast een hele fijne dinsdag!!!!!!

Die van mij is vandaag nog LANG niet over!

Ik ga namelijk door tot dinsdagochtend 
7.30 uur en hoop om 8.30 mijn bed weer in te stappen ....

NACHTDIENSTEN


Liefs Moos

37 opmerkingen:

  1. Wat heb je weer een bewogen dag gehad. Hopelijk knapt je vader weer snel op. Leuke foto's heb je erbij gezocht. Weer een prachtig Moosie verhaal. Succes met je nachtdienst, als jij klaar bent ga ik beginnen. Ja soms is het ongelukkig verdeeld in de wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo hé... beleef je nog wat op een dag!! Wat schrijf je het weer leuk op, geniet van je lekkernij en werkse alvast!!

    Grtjs Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O o o... Wat een dag heb je dan, zeg! Maandag ook nog... Alsof 't niet allemaal erg genoeg was. Fijn dat er alerte mensen als jij ook boodschappen doen op zulke momenten! En apothekers? Breek me de bek niet open! Hoe vaak je daar niet stampij moet maken omdat ze gewoon hun werk niet goed doen... Belachelijk! Nou, ik hoop dat je weer snel wat aan het haken toekomt... Rustig an!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een dag zeg. Veel succes met je nachtdienst! en ik hoop inderdaad dat je snel weer tijd hebt om te haken, want die kroon is erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. beterschap gewenst voor je paps
    en en ja.. je had een geweldige dag!
    ik hoop dat carin niks overhoudt van haar tia.
    en dat oude vrouwtje.. zou mijn moeder kunnen zijn.. woont ook in een aanleunwoning en zo eigenwijs als ze oud is..
    en ook al diverse malen gevallen omdat ze persee iets wilde doen..terwijl ze er eigenlijk niet in staat toe is.
    ik bedoel na een behoorlijke cva waarbij de rechterkant deels verlamd is NOG steeds op een stoel klimmen om de lamp te vervangen en er dan vanaf vallen..
    of inderdaad met rollator de straat overracen zonder op of om te kijken..want de winkel gaat zo dicht. enz enz..
    ik hoop dat deze mevrouw er niks van overhoudt.
    en ja.. ook wel eens van een tientje terug gehad terwijl ik 50 euro gaf..
    ik hoop dat het gebak gesmaakt heeft en dat er wat te vieren viel!!
    en dan nu maar snel aan de haak, want ook ik heb al 3 dagen niet gehaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihi, leuke post weer! Succes met je nachtdienst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moos, wat een verhaal weer zeg.
    Tjee, dat arme vrouwtje..... zo sneu...
    En ik heb Jenneke al gemaild voor het adres van Carin, hoe meer mensen wat sturen hoe beter he!

    Meid, doe je zelf ook even rustig aan?
    xxxxxx

    ps, stuur me even een mailtje alsjeblieft, ben je mailadres kwijt en wil je wat vragen.. xxx

    haakjuffie@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje Moos, het lijkt wel of jij alleen dat soort dagen meemaakt. Ik hoop dat je vader gauw opknapt. Ik schrok ook van het nieuws over Carin, mijn vlopje is inmiddels op de post. Ik hoop dat je ondanks je dag lekker zult genieten van je gebakje en dat je het rustig houdt tijdens de nachtdienst. Lieve groet Tinie
    P.S. je kroontje is toppie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O wat een dag..o, wat een dag..een dag waarop niks lukken mag..( is een pechliedje dat ik wel eens zing op mijn werk als alles daar tegenzit..haha)
    Sterkte met de nachtdienst, hopelijk gebeuren er daar geen al te gekke dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een dag! goed van je dat je aangehouden hebt bij de apotheek en wat van die zucht gezegd, beter! sterkte nog met de nachtdienst, doe rustig aan....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij maakt wat mee op een dag zeg. En dan moet de nacht nog komen..... hopelijk verloopt die rustig.
    Beterschap voor je vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ooooooooooooooooooooooooooooooooowwwwwwwwwwwwwwwwwwww ...meis meis meis meis...een gedeelte wist ik al...maar dit slaat de bom zeg!!!! dat arme menske en dat bij de apotheek en de dure bollen......en dan zeggen ze vaak.....nee ik zeg het niet laat het maar morgen vroeg half 8 zijn en dat dinneke dan veilig en wel op bed ligt......luveeee joe jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh Moos, wat kan jij toch heerlijk schrijven, ook, of juist over dingen die niet gaan zoals je zou willen. Ondanks al jouw pech en dat ik echt wel met je meeleef, moet ik toch steeds wel lachen hoor om je heerlijke Amsterdamse humor.
    Ik hoop dat Leon met goed nieuws komt en dat je vader snel opknapt. Ik wens je een hele rustige nacht toe ;-)
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Moos,
    Bedankt voor je ontzettende lieve woorden, heerlijk om zo even opgebeurd te worden als je een beetje verdrietig bent.
    Ja ik moet me niet kwaad maken over zo´n mens maar die boze woorden raakten mij ontzettend.
    Ik heb zo´n ontzettend veel warme berichtjes gekregen op mijn blog en via de e-mail dat maakt alles weer goed wat zij verpeste.
    Ik heb die boze worden één voor één in de prullenbak gegooid en ga gewoon lekker door met mijn stijl:)
    Een knuffel voor jou en ik wens je een fijne avond.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een dag zeg! Jij weet het wel altijd weer leuk op te schrijven!
    Beterschap voor je vader!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Joh, je maakt het ook wel mee he! En er dan zo'n sappig verhaal van schrijven met van die prachtige foto's erbij. Ik kan me voorstellen dat je na het schrijven van dit verhaal alle negatieve gevoelens weer kwijt was. Op naar een nieuwe da... eh nacht!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jeeee jij maakt wat mee zeg.
    En je weet het ook nog zo leuk hier neer te zetten hihihi.
    Beterschap voor je vader!
    Werk ze vast.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jeetje,wat een dag,ik hoop dat de nacht wat soepeler voor je zal verlopen. Dat je er dan zo smeuig over kan vertellen vind ik weer wel iets hebben;-).Je gehaakte kroontje is gaaf en zo gezellig verpakt,echt leuk ! Beterschap met je vader en nog bedankt voor je leuke reactie op mijn poëzie-boekje,succes vannacht en morgen lekker slapen,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ennnn weer zo'n geweldig beschreven dag uit het leven van Moos...ik zweer je dat boek moet er gewoon komen...en daarna de film..."Moos...de moevie", met Carice van Houten in de hoofdrol...LOL...mens wat een toestanden op zo'n dag!!
    Ik lig echt in een deuk! Werk ze vannacht, je gaat dus weer even ondergronds!! Sterkte meis!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh lieverd wat een verhaal, wat een dag. Hopen maar dat je nachtdienst vanavond soepeler verloopt ;). En heel veel beterschap met je paps! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Allemensen, wat een dag!! Werkze vannacht en ik hoop voor je op rustiger dagen... Beterschap voor je vader en wat een verhaal van dat vrouwtje, akelig zeg!
    Ik had vanmiddag zo'n moment, dat ik iemand op de thee had en ineens stampten er een paar dochters + vriendinnetjes, + de begeleider van mijn oudste dochter + de moeder van één van de vriendinnetjes, + de moeder die de andere dochter van dat vriendinnetje op kwam halen + zoonlief... Je had die ogen van mijn visite moeten zien, die werden steeds groter! :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tjeetje Moos wat maak je toch wat mee. Oude mensen het is wat.. zo fragiel ze kunnen zijn. GOed dat je gelijk acite onderneemt dat van je pap en die oude dame... Beterschap trouwens, ik hoop dat hij snel weer op knapt. Ik snap alleen niet wat je ging vieren???? Of is dat nog niet bekend???

    Rustige nacht zuster Moos.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. neeeeeeeeeeee, niet gaan werken en dan weer slapen! hoe lang moeten wij wachten op gebakwaardig nieuws?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jaaaa gebakjesnieuws daar ben ik ook dol op,,,,,,,
    Enne dit soort dagen hahahaha ik herken ze als het smorgens al begint dan.....blijft het doorgaan heh..
    Werkze zonder gekke fratsen
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mijn hemel, wat een dag, een echte Moos dag lijkt wel.
    Ow dat vrouwtje in de supermarkt, ik heb er een beeld bij. En wat zijn er dan een suffe mensen. Als zo een mensie niet lekker wordt en dan zó een klap maakt dan is er wel wat meer aan de hand ja. Gelukkig was daar zuster Moos. Ik had het een paar weken geleden bij de Appie (niet eens over geblogd tsss). Daar liep een ouwe man achter z'n rollator toen die rollator een eigen leven ging leiden, allemachtig dat ding schoot vooruit en die man die zeilt zo over de grond. Ongelogen.. een jonge medewerker van de Appie loopt langs.... en loopt door (WTF!), ik nog roepen. Want ik kreeg die man onmogelijk in m'n up omhoog met z'n 200 kilo. Kan er nog boos om worden.
    Ik hoop dat je het gebakje hebt mogen opeten en dat er nog goed nieuws kwam. Werk ze meissie.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. pfff, wat een dag! Ik hoop dat je nachtdienst rustiger wordt. Goede wacht toegewenst Moos!

    lieve greot,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Moos, wat moeten ze jou steeds hebben. Maar ik vind het wel leuk want het levert lachwekkende blogjes op. Ik MOEST het even voorlezen aan manlief want mijn mond ging van oor tot oor.

    Groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh What a Day!!

    ;) wie weet gaat de nacht wel beter

    BeantwoordenVerwijderen
  29. hahahahahahahaha
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    whoehahahahahahaha
    HIHIHIHIHIHHIHI
    Dat van die apotheek.. zo herkenbaar hey en IK ga ook niet weg, kom op zeg laat me niet als een klein kind wegsturen zorg maar dat het in orde komt !!!
    Beterschap voor je vader, een longontsteking is heftig !
    en welteruste en werkze :-)
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Sjonge jonge wat een dag...tja en apotheken....daar zullen we het maar niet over hebben,dochterlief ging laatst over op een andere pil(die ze gewoon 5 maanden door kan slikken i.v.m de 3 fase pil)omdat ze altijd knap beroerd,zeg maar gewoon goed ziek is als het weer kassa is voor haar,we kwamen dus van de huisarts af en gelijk 'even 'ophalen dachten we....nummertje trekken,eindelijk aan de beurt en dan...neemt U maar plaats we zullen het klaarmaken voor U....ja duuhhhh...na een DIK kwartrier en iedereen alweer de deur uit met zijn 'recept'en weer een volle toko werden we niet meer aangekeken door madam...dus ik stap op de balie af(dochterlief moest n.l nog naar Eindhoven naar school worden gebracht)en vraag of ze die pil soms nog uit moesten vinden(lichtelijk geirriteerd)....ohhh sorry mevrouw ik ben U helemaal vergeten....ze viel haast om hoe snel ze naar achteren liep om vervolgens terug te komen met de mededeling dat die momenteel niet voorradig was.....of ik de dag erop terug wilde komen?!?!?.....ik....is dat zo moeilijk omdat gelijk te vertellen i.p.v neemt U maar even plaats dan maken we het klaar voor U?....Uhhh nee mevrouw maar zo werken wij hier nu eenmaal.....wat je werken noemt zei ik...weet je wat...ik ga wel een apotheek verderop!Tja weet je Moos...die hebben geen last van de crisis,dus waarom zullen ze sneller lopen of klantvriendelijker zijn?!?Ik hoop dat je vader weer snel beter word,altijd eng vind ik bij oudere mensen....nou sterkte met je nachtdiensten en ehhhh ik ben wel heel benieuwd waarom er nu dat gebak in huis was bij jullie!;-),ha,ha.....

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Owww wat een dag... ik word al moe van het lezen, laat staan het beleven.
    Beterschap voor je vader !
    Hopelijk was het gebakje voor iets fijns uiteindelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik denk dat ik weet op welk goed nieuws je wacht, hopelijk is het ook zo, zou fijn zijn voor Leon! En jij beleefd ook nooit wat hé, tjonge, tjonge nou moet ik zeggen dat het apotheek avontuur heel herkenbaar is want daar maken wij ook regelmatig stunts mee, helaas!!!
    Ik draai vanaf morgen weer nacht, voor het eerst 2 stuks achter elkaar dus ben benieuwd, liefs van je mede-molletje ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Pfjieuw wat een dag zeg! Maar je hebt gelukkig zo te lezen genoeg humor om het te kunnen overleven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ai ai ai ;-) Wat 'tante Jannie' al zegt, jij hebt genoeg humor om te kunnen overleven. Ik ken dat ;-) Maar toch.. pas op hoor!! En sommige dingen, zo herkenbaar! Je zou 'ze' soms!! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een gedoe! Hopelijk slaat de kuur bij je vader aan! Liefs Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een dag zeg! Gelukkig voor dat vrouwtje dat je in de buurt was met goed advies, andere mensen zouden haar gewoon rechthelpen en laten gaan... wie weet wat er dan misschien nog gebeurd was!
    Tof kroontje! :)
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen