woensdag 27 februari 2013

Geef-a-wegje

Als toonbeeld van Hollands Welvaren
(zo wit als een vaatdoekje en nog steeds wat moe hahahahaha)
Sloeg ik aan de "haak" .....

En bedacht ik een Hollands variantje op het Moosie Huisje,
namelijk

DE MOOSIE MOLEN





Ze zijn wel grappig ;-)

Maar ja ... wat moet ik er mee?
En dus een briljant idee!
Ik geef een kleine Geef-a-wegje
(ik vertaal:  "GIVE AWAY-TJE)

Mocht je 1 van de molentjes willen ontvangen 
geef dat dan even aan door middel van een reactie.
Dan maak ik na het weekend bekend 
wie zich "molenaar" van een 
Moosie Molen mag gaan noemen :-)

En verders lamineerde ik er lustig op los.
De vraag was of is, is het lamineren nou zou leuk .... of word ik gewoon heel vrolijk en gezellig van al die dampen die dit veroorzaakt hahahahahaha
Maar goed ... naast tal van plaatjes moesten ook letters er aan geloven.
Dit ging wat moeizamer hoor. De letter waren toch ietwat dik ....
Maar voor wat de dampen betreft .... resultaat ... zo stoned als een garnaal .... ik zag toch echt op een bepaald moment allemaal roze olifantjes door de keuken vliegen .... :-)

Die letters verwerkte ik als volgt ....


namelijk als "hanger" aan lipbalsemhoesjes 
die hun gelukkig gelukkige eigenaren al hebben gevonden:



Kringloopgeluk leverde gisteren 
2 prachtige vintage prentenboeken op



En in de brievenbus vond ik

Een lieve kaart van Carin (Toedeloez)


En een lieve kaart van Jolanda (JoJo Creahaken)


Zo en nu gaat deze slechte huisvrouw .... slecht huishouden hahahahaha
En ook moeten er weer dringend boodschappen worden gedaan!

Fijne woensdag allemaal!

Liefs Moos

59 opmerkingen:

  1. Onzettend leuk, ik doe graag meeeeeeeee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig weer, helemaal a la Moos ! En leuke kringloopjes :-)

    Maar zoals gezegd doe ik niet mee met deze give away, want je hebt me net heel erg verwend. Ik maak wel reclame natuurlijk! x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi Moos, ik doe graag mee!
    En die prentenboeken, daar gaat mijn hart ook sneller van slaan, mooie vondst!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kleine Give Away?? Ik vind 'm groots..wat een leuke Moosie molentjes! Ik doe dan ook dolgraag mee ..én hoop dat de wind deze kant uitwaait..kunnen de Moosie Molentjes ons huis vast wel vinden;)

    Je bent ook flink aan het verwennen geweest..heb al menig blogje gezien met je leuke maaksels! Heerlijk blogwereldje;)
    Fijne zonnige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gaaf die molentjes, daar Wilrijk er wel een van aan mijn kast hangen. Je snapt het vast al: IK DOE GRAAG MEE hihihi.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben ik nog eens..heb net even lekker gesneupt in je Moos-Moossies Library ..(mensen wat een prachtige Moossies!!) mocht je eens zin hebben in een stempel..wil ik wel een echte Moossies van jou hand...of ben ik nu te brutaal??

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig ,ja hoor ik doe mee gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh wat zijn ze leuk die molentjes!!!Gaaf hoor,maar aangezien ik al een mooi huisje heb moet je mij maar overslaan,al genoeg verwent door jou!Gun het een ander ook!

    grtzzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhh..zo'n molentje wil ik wel winnen hoor,ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhh..zo'n molentje wil ik wel winnen hoor,ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhh..zo'n molentje wil ik wel winnen hoor,ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oooo...Moos...die zijn leeeeuuuuuk zeg een MoosieMolen!!
    Deze zou het natuurlijk helemaal geweldig doen in mijn reeds groeiende collectie 'Moosartikelen', maar ik ben al zo enorm lief verwend door jou...dat ik (met pijn in mijn hart...LOL..) niet meedoe en iemand anders de kans gun. Ik maak wel even reclame voor je!
    Als je volgende keer weer gaat lamineren, maak dan even een foto van die roze fantjes in je keuken...hihihihi
    Succes met de schootbapjes! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gelukkig knap je wat op!! Ik doe graag mee met je geef-a-wegje ik vind ze super leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  14. aNNA wAT EEN ERG LEUKE MOLENTJES !!!. Super zijn ze. Ik doe graag mee met je geef-a-wegje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gave molentjes zeg.Ik ben al van alles hier in huis maar nog geen molenaar. Dus ik doe graag mee aan dit geef-a-wegje (leuk woord trouwens). Je bent trouwens druk aan de knutsel geweest en je hebt mooi dingen gemaakt. En als je van lamineren vrolijk wordt dan ga ik ook een paar uur boven mijn apparaat hanegn ik kan na allerlei gedoe hier en vier van de zes ziek hier wel wat vrolijkheid gebruiken.Bij de kringlop bij ons in de buurt vind ik echt zelden tot nooit mooie dingen.Jij bent er wel leuk geslaagd.Fijn dat mijn kaartje goed is aangekomen. groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat leuke molentjes :)
    Ik doe graag mee want euh der bestaan ook belgische molenaars hoor :p

    Groetjes
    An

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een echte originele Moos-molen! Die wil ik wel graag winnen hoor :-)
    Ik vind de dampen tijdens het lamineren enorm meevallen, ik ruik het bij mij nauwelijks. Lamineer je soms te veel na elkaar?
    Oh, en mijn vaatdoekjes zijn hartstikke rood :p

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Moos, Ik doe graag mee met je geef a wegje. Geweldig wat een prachtig woord. Die komen we vast nog wel eens tegen op een of ander blog. Fijn dat je er bijna weer helemaal boven op bent (met behulp van de lamineer ?? ;-)
    Ik hoop me ook weer eens beter te voelen (duurt ook al meer dan 4 weken). Maar voor jou een fijne dag en knutsel, boodschap ze en geniet ze van de katten. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh leuk, ik word graag molenaar hoor! :-)
    Dus ik moet rekening houden met dampen?! Ik heb gisteren zo'n lamineer-apparaat bij de Action gehaald om ook dit soort hangertjes te maken. We zien wel, ik ben gewend aan fimo-dampen, dat oventje parkeer ik nu ook onder de afzuigkap, misschien lukt dat met het lamineer-apparaat ook wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zie een Moosie-Molen ook wel zitten hoor! :)
    Misschien kan je dan ook eens roze olifantjes lamineren?
    groetjes
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh ikke ook wille...ik bak mijn eigen brood...nou ja het broodbakmachine...dus zo'n echte mooie Moosies molen hanger zou ik dolgraag in mijn dromenvanger willen hangen. Leuke binnenkomer ;).
    Ik ben vandaag engeltjes aan het produceren geweest van boomerang free cards...maar blijf verder lekker binnen en ga lekker ook niet aan de poets :p, vandaag is het freubeldag oh ships moet toch nog even naar buiten (ligt hier nog een pak sneeuw grr) om naar de postbus te huppelen uhmmm voorzichtig lopen op mijn snowboots ;). Heel veel beterschap nog en oh toen ik dat setje van vier zag liggen wist ik al voor wie die bestemd waren hihihi. Leuheuk! Knuffiessss

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nou moos als ik ook mee mag doen GRAAAGGGGG, ik vind ze enig, ik ga eerst even wandelen en dan zal ik een linkje plaatsen Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een hebberig mens zegt altijd IK doe mee :-)
    het ziet er weer prachtig uit !
    beter een leuke Moos dan een leuke huisvrouw
    en zou je niet eens naar een dokter gaan als je nog
    zo wit ziet en nog niet in orde bent ?

    Lieve groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ik ben een half zusje van ellen ( ook hebberig whaaaaaa) en doe ook mee....want ik hou van moosie's items....en dit is een echt vet gave weggever zeg ♥♥ helemaal in luvvvvvvvv ga zo linken op blog op FB heb ik het al gedaan lieveke

    waarom......sommige denken weleens dat ik een klap van de molenwieken heb gehad.....welnu kan ik zeggen dat het waar is whihihi

    die lipbalsemhoes is geweldig even als de balsum die ik op de lipkes kan smeren de meiden zijn er ook onwijs blij mee

    en wat een lieve kaarten heb je ontvangen zeg ♥
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heej Mozeltje....
    Wat heb je een leuke post gehad meis!!
    Het valt me op liefie, dat sinds jij gelamineerd hebt, en die geuren heb opgesnoven.........dat je je weer fitter voelt whaaaaaaaa.....zouutumdazijn gnifff.
    Zoo enorm blij met je gemaakte hoesje, en je heerlijk geurende lamineerspul met me letter H erop..de H van jawel..mij.
    Die molens, whoeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii hoe krijg je het bedacht, wat een schattige schatjes zeg!!
    Ik ga vast meel in huis halen, want je weet het soms niet he..........ik doe dus graag mee met jou geef wegje!Gniff

    Zo gaat de molen, de molen, de molen
    Zo gaat de molen, de mo-ho-len

    Zo gaan de wieken, de wieken, de wieken
    Zo gaan de wieken, de wie-hie-ken

    Zo gaan de handjes, de handjes, de handjes
    Zo gaan de handjes, de ha-ha-ndjes

    Zo gaan de voetjes, de voetjes, de voetjes
    Zo gaan de voetjes, de voe-hoe-tjes

    De kringloop ook weer leeggekocht meis, je bent goed geslaagd.............ik denk dat de rode loper uit ligt, als jij daar heen gaat....
    Knuff en xxx van mij Hester

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha ha ha sissie

      ik vergeet dus alweer eens wat

      mooie spullen gescoord in de kringloop woww

      Verwijderen
  26. Ow een eigen molen dat is nog mijn droom,,,,,,ik heb al diertjes, eigen eitjes een kleine moestuin maar spelt van mijn eigen molen jaaaaaaaaa....keep on dreaming

    Lamineren gaat je goed af Moos en wat zeg je boodschappen....oeffff dat moet ik ook nog, zucht

    Xe

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuke molentjes! Zo eentje zou ik o ok wel willen ja :) ... molens mogen dan meer typisch zijn in Nederland, in België vinden we ze ook mooi en zeker die van jou!
    Leuke spulletjes gevonden in de kringloop!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een leuke blog heb je. Heb net in mijn eentje zitten lachen om je call center verhaal. Je hebt er dus een volger bij. En ik maak ook graag kans op zo'n leuke molen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat leuk zijn ze!!! Ik wil meedoeoeoennnnn!!!!

    En ehhhhh boodschappen.... *vliegt nu ook gauw naar de winkel na een blik in een lege voorraadkast...*

    Liefs Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik vind ze heel leuk! En ik denk dat mijn zus dat ook zal vinden! Als ik er eentje zou winnen, dan geef ik hem aan haar!

    En dat huishouden... tja, morgen kan dat ook, he ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik vind ze ook heel erg leuk, en wil wel een Hollands molentje in mijn Belgisch huisje :-)

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Tuurlijk wil ik wel heel graag zo'n Moos-Molentje!
    Lijkt me hartstikke handig een eigen molen! Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ze zijn LEUK!!!!!!! Dus deze Hollandse meid wil wel een Moosie molen, liefs Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooie mooise molens zouden het hier bij ons heel goed doen.
    Huize dachshund staat immers op een berg, en daar is het altijd super winderig.
    Jouw molen bij mij thuis zou altijd extra met zijn wieken klapperen.
    Is dat een goede reden om hem te krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een ontzettend leuke molens heb je gemaakt zeg. En dat lamineren van letters is een briljant idee:) Je moet er wat voor over hebben... dampen!! :))

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Een echte Moosie! Ja natuurlijk doe ik graag mee! Echt leuk, zo'n molen.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh, nou ik wil wel een gokje doen naar je leuke Moos molentje hoor!

    Wat grappig, ik heb dat prentenboek van Tante Pau ooit ook gehad. Was van mijn vader geweest als ik me niet vergis. Opeens was ik het boek kwijt. Geen idee waar het is gebleven waarschijnlijk met een verhuizing verdwenen. Er staat toch toevallig geen naam in geschreven he?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Irene Griffioen staat er als naam in met als tekst Van Opa en Oma

      Verwijderen
    2. Nee, dat zijn wij niet. Maar wel leuk om het boek weer eens te zien langskomen. Veel lees/kijkplezier.

      Groetjes, Monique

      Verwijderen
  38. Wat maak jij toch leuke dingen en ook ik zou graag kans maken op zo'n leuke molen!!
    Blijf je zeker volgen...

    Grtjs Syllys

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik zou ook graag een "made door Moos" molen willen. Dus bij deze!! En wat heb je weer grappig geschreven. Groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Leuk, ik doe mee aan je mini give away! De molentje zijn wel weer echt 'Moos'. ;) LEUK!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. oh leuk moosie molentjes :) Ik doe ook graag mee
    groetjes
    Miss Mustache

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Via via kom ik op je blog,dan ben ik op iemands blog en dan kijk ik naar de blogs die ze volgen,op zoek naar gezellige,gekleurde blogs,je molentjes zijn ware kunstwerkjes,maar ik kom niet om mee te doen,kom namelijk net bij je binnen lopen haha,ik ga je volgen,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Dit is wel een heel leuk geef a wegje! Je paddestoeltje kijk ik dagelijks tegen aan en ik raak er niet op uitgekeken, dus op het molentje wil ik ook wel kans maken.:)
    De zon komt eraan hoor Moos!
    X Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Leuk die molentjes, beetje "Vendula style".
    Ik doe niet mee hoor, liefhebbers genoeg!
    Ik heb datzelfde boek van Tante Pau,wat een bijzonder boek vind je niet?
    Komen er bij het lamineren dampen vrij? Omdat je het met een strijkijzer doet?
    ..en niet te veel huishouden hoor tijdens je vrije dagen!
    groetjes,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Jaaaa!! Ikke wil een Moosiemolen!!
    Als je maar geen klap van de molen hebt...haha
    Geweldig geefweggie!
    Ik lees je kleurrijke blog altijd met veel plezier!
    enne...je huis loopt niet weg...net als de strijk en de afwas...haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik wil als Belg jullie Hollandse molen wel promoten;-)
    En o dat prentenboek is zo zalig mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ohhhh zeg, ik ga ook aan het lamineren! Wil wel graag groene olifantjes door het huis zien vliegen! Ik ben al trotse eigenaar van een Hollands huisje maar de kans om Hollandse molenaarsdochter te worden, sla ik toch ook niet af hoor, wat zijn ze weer mooooiii!!!! Niet te veel huishouden doen hoor, dat je weer een beetje kleur op je wangetjes krijgt... dat kan alleen met genieten en lekker veel haken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. wij doen mee!!,willen ook eens een moosje op ons blog kunnen zetten ha ha,doen nog even een linkje,succes,;))

    p.s leuke dingen van de kringloop en wat een mooi spulletjes heb je ontvangen :D

    groetjes mingle-mangle crochet

    BeantwoordenVerwijderen
  49. ik doe zeker mee voor één van de (ondertussen) beroemde mooscreaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wat een geweldig kibbelingverhaal zeg en ik ben helemaal verliefd op de gehaakte vis. Dat heb je moo(i)s gemaakt!
    Ik waag graag een gokje met de give-away. Superleuk.

    Groetjes, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat een mooi molentje! Geweldig verzonnen, dus ik doe heel graag mee met je weggevertje!!!

    groetjes,
    carole

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Wat een leuke molentjes, ik hoop dat ik win!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Super die molentjes. Net als je huisjes, die zijn ook al zo leuk. Ik maak graag een kansje op zo'n leuke molen.

    groetjes,
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen