zaterdag 7 januari 2012

Patroon TECKEL

Ik heb het beloofd, hierbij het patroon van de Moosies Teckel.
Hier is het ooit allemaal mee begonnen, dit was het begin van een "verslaving" hihihihihihi

Het patroon is simpel en absoluut niets bijzonders.
Maar de ervaring heeft geleerd dat de teckel met name een super kraamkadootje maakt.
Ik heb al veel positieve feedback gekregen over hoe er toch heel veel met de teckel gespeeld wordt.
De kop is goed grijpbaar en de oren daar kan zo'n dreumes heerlijk mee tutteren.

Mocht je het patroontje gebruiken laat je fantasie dan meehaken en pas het aan daar waar JIJ wat anders wilt, bloemetjes in plaats van rondjes, spelen met kleuren en ga zo door.

Met andere woorden "GA LEKKER LOS EN DOE VOORAL JE EIGEN DING" !



Lijf
·         Ketting van 2 - 6 vaste in de 1e van de ketting (6)
·         2 vaste in elke vaste (12)
·         2 vaste in elke 2e vaste (18)
·         2 vaste in elke 3e vaste (24)
·         Circa 33 regels haken
·         Haak elke 3e + 4e vaste samen (18)
·         Haak elke 2e + 3e vaste samen (12)
·         Lijf opvullen
·         Haak alle vaste 2 aan 2 samen (6)
·         Hecht af - draad door de overige 6 steken rijgen en aantrekken



Hoofd

Je begint bij de neus met zwart of bruin
·         Ketting van 2 - 6 vaste in de 1e van de ketting (6)
·         3 regels haken
Kleur verwisselen
·         2 vaste in elke 2e vaste (9)
·         Regel haken
·         2 vaste in elke 2e vaste (12)
·         Regel haken
·         2 vaste in elke 2e vaste (18)
·         Regel haken
·         2 vaste in elke 3e vaste (24)
·         Circa 26 regels haken
·         Haak elke 3e + 4e vaste samen (18)
·         Haak elke 2e + 3e vaste samen (12)
·         Kop opvullen
·         Haak alle vaste 2 aan 2 samen (6)
·         Hecht af - draad door de overige 6 steken rijgen en aantrekken



Poot (4 x)

Kies kleur voor "voet"
·         Ketting van 2 - 6 vaste in de 1e van de ketting (6)
·         2 vaste in elke vaste (12)
·         2 vaste in elke 3e vaste (16)
·         2 regels haken
Kleur veranderen
·         8 regels haken
·         Poot opvullen
·         Bovenkant dichthaken (tegen elkaar aan)

Oren (2 X)

·         Ketting van 12 opzetten
·         Werk keren, 2 lossen, vanaf de 3e vaste van de naald 10 stokjes
·         Werk keren, 2 lossen, 10 stokjes
·         Nog 10 regels haken
Kleur veranderen
·         Randen omhaken. Ik heb gekozen voor 3 losse die je steeds vastzet met 1 vaste. In de hoeken 2 x doen. Je begint links boven, circa 3 steken van de hoek af en je eindigt ook boven na 3 vaste/lossen te hebben gehaakt. Dan vul je het middenstuk (ongehaakte deel) op met circa 5 stokjes en haak je hier nog 2 regels stokjes bovenop (zie schema Oor)






Staart

Kies kleur puntje van  "staart"
·         Ketting van 2 - 6 vaste in de 1e van de ketting (6)
·         2 regels haken
Kleur veranderen
·         12 regels haken
·         Dichthaken (tegen elkaar aan)

Rondjes

Diverse kleuren (circa 16)
·         Ketting van 2 - 6 vaste in de 1e van de ketting (6)
·         2 vaste in elke vaste (12)

Afwerking - spreekt voor zich :-) zie de onderstaande fotoos!




En  VOILA er is een TECKEL geboren!!!!!


HOOP DAT DIT PATROON EEN
BIJDRAGE LEVERT
AAN JULIE HAAKPRET!

Een verzoekje. Ik vind het leuk als je mijn patroontje gebruikt. Maar ik vind het nog leuker als je mij dan wel even als bron vermeld, gewoon als respect voor mijn werk om dit patroontje uit te schrijven en te delen!

LIEFS MOOS

11 opmerkingen:

  1. Echt een schattig teckeltje met van die vrolijke kleurtjes daar wordt ieder kind vrolijk van en heerlijk om mee te knuffelen, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, mijn eerste project was ook een teckel. Ik had alleen nog niet zo goed door hoe je een vaste haakte en het werd dus een heeeele lange teckel :-)

    groetjes Gerbiene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gedaan Monique!
    Ik kan me heel goed voorstellen dat deze knuffel in de smaak valt, ik denk wel bij elke leeftijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Coole teckel, ik zet hem op mijn lijstje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja Moos, dat is toch geen wonder dat er zo fijn gespeeld wordt met Teckeltje.. Moet je nou toch eens die oortjes zien, daar word ik als volwassene nog spontaan verliefd op. Wat een heerlijke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke teckel. Ik kan me voorstellen dat dit een geweldig kraamcadeau is. Ik ga hem op mijn to-do lijst zetten. Bedankt voor het patroon.
    Groetjes
    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is een leuke! En wat heb jij er een goeie duidelijke beschrijving van gemaakt!
    groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hé die ziet er geinig uit, ga ik zeker een keer uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. whaaaaaaaaaaaaaaaaa geen wonder ik had je toen niet nog op het blog.....fantastisch vandaag gaat er een blog uit over mijn teckel naar aanleiding van jou schatteke ♥ want mooi is ie

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen