donderdag 12 januari 2012

UPDATE Theemuts


Er zit weer meer leven in mijn Theemuts. De echo is gemaakt.
Het leek eerst zeer positief, lever en galblaas geen grote afwijkingen. Maar toe kwamen we bij de pancreas (alvleesklier) en hier is helaas een afwijking te zien, er zit een zichtbare afwijking in die er niet hoort te zitten. Nu kan ook dit weer 2 kanten op gaan, of een ontsteking of een tumor. Een biopt nemen hoort tot de mogelijkheid maar zal geen 100% definitieve uitslag kunnen geven. Hier zien we dus, in samenspraak met de DA, van af. Omdat de medicatie lijkt aan te slaan gaan we hier mee door. Blijft het zo goed gaan dan is het waarschijnlijk een ontsteking en zal ze er weer bovenop komen ...... gaat het weer fout dan weten we dat we te maken hebben met een tumor. En dan heeft verder behandelen geen zin meer. Simpel (en hard) maar zo is het nu eenmaal.  Morgenmiddag komt ze naar huis!

We zouden dit weekend naar Dordrecht gaan. Mijn schoonmoeder is morgen, vrijdag, jarig en Leon zelf is zondag jarig. En tevens is het dan weer een weekend dat manlief tijd met zijn zoon kan doorbrengen.
Leon gaat nu dus morgenavond alleen. Dan heb ik de tijd en rust met mijn meissie en ook kan ik mijn ouders, die normaliter oppassen op Tammy, het niet aandoen allerlei medicijnen te moeten toedienen. En eerlijk gezegd is er ook geen haar op mijn hoofdje die er aan moet denken haar nu alleen te laten .....

Voor de dierenartsen en assistenten heb ik een aardigheidje klaar staan. Als dank je wel voor de goede en vertroetelende zorgen afgelopen week. Ze heeft veel aandacht gekregen en iedereen is zo begaan met haar. TOPPIE!!!!!! Hoop dat ze het leuk vinden ..... kunnen ze zelf kiezen :-)




Ik ben inmiddels behoorlijk gesloopt. Naast alle spanning van de afgelopen week is mijn hoesten en verkoudheid ook weer in alle hevigheid toegenomen (sinds de Kerst vergezeld het mij en is eigenlijk nooit helemaal weggeweest). En dan ook nog "tussen alles door" werken .... waarbij je goed voelt dat de hekkensluiters van deze week, de 2 nachtdiensten, er helemaal geen goed aan doen.

Misschien dat ik morgen na mijn laatste nachtdienst even langs de huisarts fiets voor een antibiotica kuur voor de longen ..... en dan t/m maandag heeeeeeel rustig aan en genieten van het feit dat mijn theemuts er toch nog is!

Nogmaals dank voor al jullie lieve reacties .... ze hebben zeer veel kracht gegeven de afgelopen dagen!

Liefs Moos

8 opmerkingen:

  1. Wat fijn om te lezen dat ze bijna naar huis mag en nu maar duimen dat de medicijnen goed aanslaan. Je hebt leuke cadeautjes gemaakt, dat wordt vast gewaardeerd!
    En nu ook even aan jezelf toekomen hè, lekker even niets doen en uitrusten dit weekend.
    Ik wens je alvast een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat ze weer aan het opknappen is! Hopelijk is het "slechts" een ontsteking en wordt ze weer de oude. Heel begrijpelijk dat je het weekend bij haar blijft: goed voor haar én voor jou! Wel jammer dat je dan 2 verjaardagen mist, maar dat is even niet anders. Heel veel sterkte voor jullie allemaal en de felicitaties met/voor Leon en je schoonmoeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blij te horen dan je katje weer naar huis komt. Nu maar hopen dat de medicijnen hun werk doen en het een ontsteking blijkt te zijn. Geniet van je beestje en vertroetel haar lekker. En vergeet ook jezelf niet.
    Groetjes
    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pfffft, ik slaak een zucht van verlichting... Je bent er natuurlijk nog niet helemaal, maar toch.. Heerlijk dat je poesie weer naar huis mag en je ze kunt vertroetelen. Ik hoop toch zo dat het allemaal meevalt!
    En nu echt goed aan jezelf denken hoor.., stress en spanning werken ook slopend en vreten energie van je.
    Dat kuurtje bij huisarts is zo gek nog niet. Er zijn trouwens veel mensen in de lappenmand en bij de huisartsen is het superdruk hoor ik om me heen..

    Fijn weekend Moos, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het komt weer goed hoop ik. Wat een lieverd is het op de foto (en in het echt ook natuurlijk). Groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat fijn zeg, dat de medicijnen lijken aan te slaan en dat je theemuts weer wat kattelijker wordt. Lekker vertroetelen met veel aandacht aankomend weekend doet haar vast ook heel veel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als ze pilletjes moet innemen kun je deze het beste stoppen in iets wat ze lekker vindt. En dit dan op een ruwe handdoek leggen. Het schijnt dat ze het pilletje er dan niet uit kunnen halen. Maar alles in z'n geheel oplikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat het nu wat beter gaat. Ik duim dat het echt een ontsteking is.
    Wat heb jij trouwens geweldige dingen voor de dierenkliniek gemaakt !!!

    BeantwoordenVerwijderen