zaterdag 14 januari 2012

Theemuts 1999 - 2012


Helaas slechts maar een paar uurtjes van mijn Theemuts thuis mogen genieten.
Maar het ging niet meer. Vanmorgen, zaterdagochtend, hebben wij haar alsnog moeten laten inslapen.

Het verstand zegt dat het zo goed is, dat we hebben gedaan wat we konden.
Het gevoel is echter verscheurend, de pijn en het verdriet moet nu eerst slijten eer de mooie herinneringen weer de overhand zullen nemen.

Rust zacht mijn kleine meisje, mijn lieve theemuts

Als ik eens broos en zwak zal zijn, en niet meer slapen kan van pijn,
Doe dan wat nodig is, want och, die laatste strijd verliest men toch...

Ik weet dat het je droef zal maken, dwing toch jezelf niet te verzaken,
Dan, meer dan enig andere dag, blijkt wat jouw liefde echt vermag

Wij hadden het jaren samen goed, heb dan voor mij die laatste moed
Jij wilt toch ook dat ik niet lijd? Laat mij dus gaan te rechter tijd.

Breng mij naar waar men hulp mij biedt, één bede slechts, verlaat mij niet!
Houd mij zacht pratend tegen je aan, totdat mijn ogen breken gaan...

Je weet, al is het later pas, dat dit heus voor mijn bestwil was

Al gaf ik een laatste kopje een laatste groet, ik lijd niet meer, en dat is goed
Treur niet omdat het lot bewerkt, dat jij, juist jij, mijn tijd beperkt

Wij waren lang elkaar zo na, laat dat je troost zijn als ik ga.....


27 opmerkingen:

  1. Gecondoleerd met dit enorme verdriet. Je hebt een heel dapper besluit genomen, maar de pijn is er niet minder om. Het gemis en verdriet zullen lang duren en komen op de vreemdste momenten opzetten. De enige troost is dat je alles voor Theemuts gedaan hebt wat je kon doen en dat je haar nog even thuis hebt kunnen hebben.
    Heel veel sterkte.

    Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel veel sterkte! ik voel met je mee en weet wat 't is want we hebben nog geen week geleden onze hond in laten slapen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met een brok in mijn keel je brief(gedicht) gelezen en ik kan er geen woord aan toevoegen, alles is uitgesproken. Veel sterkte om dit verlies te verwerken voor jullie samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat triest zeg. Wel een heel mooi gedichtje! Ik wens jullie heel veel sterkte...wat zal het stil zijn.Hier helaas ook herkenbaar,dus ik weet wat jullie voelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach meis nee, wat ontzettend triest.....een brok in m'n keel.
    Ik wens jullie veel sterkte toe.
    Liefs,
    Andina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh meis, ik heb tranen op mijn wangen. Wat een mooi gedicht.
    Ik vond het ook zo moeilijk om mijn poezenkindjes weg te brengen, maar het was juíst het laatste wat ik nog voor ze kon doen. En ook dát doe je dan uit liefde. Je weet dat het goed is zo, maar het is wel moeilijk. Van onze dierenarts kregen we een pootafdrukje van Malou, vond ik wel heel bijzonder.
    Dikke knuf van Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He meissie, wat en triest bericht. Gelukkig heb je haar nog thuis gehad en haar nog even kunnen vertroetelen. Het verdriet is groot, geef dat de tijd. Je sloot je verhaal af met een heel mooi gedicht. Alles wat daar staat is zo waar!!!! Veel sterkte
    Groetjes
    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach meis, wat ontzettend triest! Natuurlijk is het moeilijk zo, maar je hebt een mooi gedicht geplaatst, lees dat nog maar eens als het te moeilijk wordt. Heel veel sterkte met het gemis!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. :'( wat een gemis, heel veel sterkte met de lege plek.
    XXX Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 'k Zit gewoon met tranen in m'n ogen, Moos..
    Wat jammer dat het toch zo is afgelopen, maar wel het beste in deze situatie.
    Wat een prachtig gedicht, het verwoordt zo mooi hoe het is.
    Wat zal het leeg zijn de komende tijd, heel veel sterkte Moos..

    Liefs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach meid, tranen lopen over mijn wangen ... slechts een week geleden moesten wij dezelfde beslissing nemen voor ons lieve poezenkind ... je weet dat het zo moet maar toch doet het pijn hé ...
    Ik wens je veel sterkte toe ...
    en de kleine theemuts wens ik alle dagen lekkere hapjes in gouden kommetjes daarboven in de poezenhemel :o)
    Veel liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach,lieve Moossie,dus toch!! Ik weet hoe het voelt,meissie,ook wij hebben deze beslissing al diverse keren moeten maken en wat een prachtig gedicht. Heel veel sterkte voor jullie allebei en Theemuts leeft voort in jullie harten,dikke knuffel Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo lieverds.
    Wat erg.....dat jullie, vanmorgen,toch afscheid van Tammy hebben moeten nemen....
    We wensen jullie héél véél STERKTE!!!
    We leven met jullie mee!!!
    DIKKE POEN vanuit het zuiden, we denken aan jullie!!
    Groetjes, liefs
    Henk en Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Moos,
    Wat jammer dat ze het niet heeft gered.
    Ik wens jullie heel veel sterkte!

    Groetjes Gerbiene

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb zo gehoopt dat het goed kwam. Heel veel sterkte. Wat zal je haar erg missen, maar ze heeft wel een superleven gehad bij jullie. Groetjes van Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De herkenning van het verdriet geeft een warm gevoel.
    De lieve en troostende woorden verzachten de pijn.

    Dank jullie wel allemaal!


    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach meisie toch wat een verdriet, maar vergeet niet dat houden van, ook los laten is, je hebt gedaan wat het beste voor theemuts was en dat was haar verlossen van alle narigheid en pijn.
    Veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel veel sterkte met het verwerken.
    Het is uiteindelijk voor Tammy Theemuts beter, zij heeft in ieder geval geen pijn meer, en dat moet toch ook een hoop betekenen want je kat moeten zien worstelen met pijn weet ik uit ervaring is minstens even verschrikkelijk.

    dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja...je verstand weet t...Ik weet wat t is een dier te moeten afstaan wat al zo lang meedraait binnen je huishouden....
    Veel sterkte !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik liep weer veel te ver achter met blogs lezen en nu na een weekendje weg dacht ik, hup er even voor gaan zitten. En nu lees ik dit trieste bericht en alle berichtjes hiervoor. Ik vind het zo erg voor jullie. Zoals je al schreef, ze was toch een "kind" voor jullie. Ik wens jullie heel veel sterkte met dit vreselijke verlies!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. He wat verschrikkelijk. Terwijl ik je blogje lees krijg ik ook de tranen in mijn ogen.
    Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. En nu lees ik hier ineens ook nog een triestig bericht (nog maar net je blog ontdekt). Ik ben eveneens een grote dierenvriend en dan zo'n dingen lezen is niet fijn. Ik hoop dat de pijn al een beetje gesleten is en dat jullie de fijne herinneringen meedragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een jaartje geleden dus nu ...
    kreeg een brok in mn keel en tranen in mn ogen wat kan een mens toch veel van zn huisdier houden hey..

    kus

    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen