vrijdag 7 juni 2013

Het MOOS FISHIE patroon


For ENGLISH version CLICK HERE!

Hierbij het Moos FISHIE patroon.
Ik hoop dat het duidelijk is.
Mochten er ernstige fouten in zitten dan hoor ik dat graag.
En verder ... ga ze haken en maak er JOUW FISHIE van.
Laat je fantasie de vrije loop en ga lekker aan de slag!





Het lijfje
  • 14 lossen
  • haken vanaf de 2e van de naald
  • 2 vasten
  • In de 3e vaste 4 losse, en dan in de 2e vanaf de naald 3 stokjes. 
  • Een halve vaste sluit de rij om het geheel aan de ketting onderop vast te zetten
  • 3 vasten
  • 5 losse, en dan in de 2e vanaf de naald 4 stokjes. 
  • Een halve vaste sluit de rij om het geheel aan de ketting onderop vast te zetten
  • 3 vasten
  • 6 losse, en dan in de 2e vanaf de naald 5 stokjes
  • 3 vasten
  • Je gaat nu verder aan de andere kant
  • 3 vasten
  • 6 losse, en dan in de 2e vanaf de naald 5 stokjes. 
  • Een halve vaste sluit de rij om het geheel aan de ketting onderop vast te zetten
  • 3 vasten
  • 5 losse, en dan in de 2e vanaf de naald 4 stokjes. 
  • Een halve vaste sluit de rij om het geheel aan de ketting onderop vast te zetten
  • 3 vasten
  • 4 losse, en dan in de 2e vanaf de naald 3 stokjes
  • 3 vasten
  • Afhechten


Het hoofdje
  • 2 losse
  • 4 vaste in de 2e losse vanaf de naald
  • Keren, 2 vaste in iedere vaste (8)
  • Keren, 2 vasten in elke 2e vaste (12)
  • Het hele hoofdje omhaken met vasten
  • Afhechten

Het oogje
  • 2 losse
  • 6 vaste in de 2e losse van de naald en de ring sluiten met een halve vaste
  • Afhechten
  • Voor het "oogzwart" heb ik een zwarte draad gepakt en een paar knoopjes op elkaar gemaakt. Deze haal je door het oogje heen . De pupil wordt dus gevormd door het knoopje. Vastzetten aan de achterkant van het oog.


Het  staartje
  • 6 losse
  • Keren, 5 vaste haken
  • Keren, 5 vaste haken
  • Keren, 3 dubbele stokjes in de 1e vaste, 3 vaste haken, 3 dubbele stokjes in de 5e vaste.
  • Vastzetten met een halve vaste ook in die 5e vaste.
  • Afhechten


De afwerking
  • De vis in elkaar zetten.
  • Naai een mondje op het hoofdje.


  • Naai strepen op het staartje
  • Als extra versiering kan je, net zoals ik, de graat versieren met een gehaakt lijntje


  • Als applicatie kun je hem nu ergens op verwerken.
FISHIE ALS HANGER
  • Wil je er ook een hanger van maken pak dan een leuk stofje en teken contouren van de vis op de verkeerde kant van de stof
  • Leg de verkeerde kanten op elkaar en naai de delen samen met een leuke steek!






Klaar is je hanger!




Heel veel plezier er mee!

©Moos; voor vragen, mail naar: moosmoosies@gmail.com

MOOS FISHIE is een eigen ontwerp en mag alleen voor
 privédoeleinden gebruikt worden. 
Bij publicatie van de FISHIES op het internet 
gemaakt  met dit patroon tevens een
bronvermelding naar dit patroon plaatsen!

Liefs Moos

38 opmerkingen:

  1. Super je eerste eigen patroon, ik ga hem gelijk pinnen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha, dank je wel voor het patroontje, ik sla hem op bij mijn favorieten, als ik er eentje gemaakt heb zet ik hem op mijn blog. Heerlijk om je fantasie op uit te leven. groeten Francien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is leukkk!!! Die ga ik een keertje maken!

    Mijn complimenten!

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. voer me af...hij is zo leuk thnxxxx din voor het patroon heb je ff gelinkt op mijn publieke FB ook
    graadjes van moos
    xxxxxx liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga er nu mee beginnen !!!! THANKS

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind hem heel leuk! :-) Grappig voor vaderdag! Bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel voor je patroon. ik vind hem leuk. Liefs Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. OOOH wat een leuke zomerse hanger! Bedankt voor het delen. X Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahahaha geinig ! Moos.... ik zeg shop !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk, Moos! Die ga ik zeker maken! Uhhh...tijd?? Wil weer teveel maken en lig nog steeds onder de brievenbus ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Grappig met al die verschillende kleuren. Lief om het patroon met ons te delen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank je wel Moos, die komt op mijn 'to crochet lijst'
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank je wel voor je patroontje!
    Fijn weekend!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hij is erg leuk en ik ga hem zeker maken!

    Fijn weekend
    Groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  15. leuk meis !!!
    wat een werk hey zo'n patroon uitschrijven :-)

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gaaf ik heb hem opgeslagen. Bedankt voor het delen. Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hij is top!!! tuurlijk ga ik hem maken, maar dat had ik gister al gezegd:-) Bedankt voor het delen.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hij is superleuk! Dank je wel voor dit patroon.

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk meis, dank je wel! ga hem maken, !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Via het blog van Jenneke op die van jou terecht gekomen. Gelijk al helemaal blij met het fishie patroon die ik zeker voor mijn kleine manneke ga maken.
    Heb je blog ook maar meteen bij blog'lovin gezet. Ik ga je heerlijk volgen als je dat goed vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dank je wel Moos voor dit leuke patroontje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Superleuk dank je wel Moos! Fijn weekend. Annemie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. We gaan hem proberen! Bedankt voor het delen.

    Groeten Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hij is leuk!
    Ga hem zeker eens maken, thanxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Moos, bedankt voor het delen van dit prachtige visje! Hij is echt heel erg leuk geworden!

    Ik wens je een fijne zonnige dag toe vandaag!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hij is superleuk!!! dank je wel en een heel fijn weekend!
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuke blog, ik heb me aan gemeld om je te volgen.

    gr. Sandra

    http://sandraseigenhandigheidje.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heerlijk straks door het hele land Moos creaties.
    zo via freubelweb.
    Fijne zondag nog ,hier helaas geen zon en maar 13 graden.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik kan niet haken, maar hier zou ik het echt wel voor willen kunnen, zo ontzettend leuk, mam man, mijn vissenliefde komt weer op :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een leuk patroon! Daar ga ik zeker nog een keer gebruik van maken! Deze vis mag niet ontbreken op mijn schutting!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat leuk en origineel! Dank je wel voor het patroon, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Moos,

    Wat een leuk hangertje is dat zeg! Ik heb er meteen een vraag over aan jou: begin dit jaar ben ik een knuffelactie voor kinderen in het ziekenhuis begonnen en wil met Kerst iets extra's voor de kindertjes in Nederland doen. Nu zie ik dit Fishie en misschien is het leuk als dit patroontje gebruikt mag worden door iedereen om zo veel mogelijk van deze Fishie's te maken? Dan kan het hangertje als Kerstcadeautje gegeven worden.

    Graag hoor ik van je.

    Hobby Groet,
    Maaike
    knuffelactie.blogspot.nl
    info@hobbywerkjes.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo Moos,
    inmiddels heb ik ook een "fishie" gehaakt. Ik kwam niet helemaal uit je patroonbeschrijving, maar dankzij je vele duidelijke foto's en mijn haakervaring is het toch een heel leuk fishie geworden. Ik zet 'm komende week (ik denk donderdag)op mijn blog, uiteraard met een link naar je blog.
    Hartelijke groet,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen