zaterdag 8 juni 2013

"Ze" zitten in mijn telefoon ......

Allereerst


voor alle lieve reacties op het FISH PATROON

Enne deze wilde ik even laten zien


Gemaakt door Jacq van

Met Zpagetti ........ is ie niet GAAAAAAAAF!!!!!!

--------------------------

Stappen we  nu weer even in de wereld die Moos heet.
En dan met name over de moderne technologie en het voortdurend er in mee gaan.

Moos was en is soms niet snel op dit gebied 
en heeft heel lang een ouder model telefoon gehanteerd.
Tot op het moment je merkt dat je SMS verleden tijd wordt 
door de komst van Whats App en je 1 van de laatste der Mohikanen
 bent die een ieder tot SMS'en dwingt.
En ook WordFeud ... dat wou ik ook hihihihi
(inmiddels heb ik dat laatste wel weer gezien hahahahahaha)

Affijn u raadt het al ... 
mijn eerste moderne telefoon, een Samsung, werd aangeschaft.
Dat is nu al weer bijna 2 jaar geleden.
En owwwwww wat een gestuntel in het begin.
Het feit alleen al dat je alles moest "aanraken" om verder te komen 
en te "vegen" om meer te zien.
Ik heb wat verkeerds aangeraakt en geveegd over dat scherm .....

Maar nu ...
 heel eerlijk ... 
hou ik van mijn Samsungetje.

Het laat me meelezen op Facebook, 
Pinterest en Bloglovin als ik daar even tijd en zin in heb 
maar geen computer bij de hand heb.
Het laat me leuke foto's maken en bewerken ....
en zo ontdek ik dagelijks nog nieuwe voor mij onbekende paden in de digitale wereld.

Hij blijft me verbazen .....
Zo deed ik afgelopen woensdag in de trein inloggen op de 
WIFI van de NS.
Gewoon uit nieuwsgierigheid of het zou lukken.
En ja hoor ... ik kreeg in beeld
"u bevindt zich in die en die trein op weg naar ....."
Kijk en dat vind Moos grappig dus die zegt spontaan 
tegen degene naast haar
"Cool hihihihi weet die van jou ook waar jij bent"
En dat is FOUTTTTTTTTT
Dat kon ik wel zien aan de geïrriteerde blik die ik kreeg
 (zo een blik van "weet niet van waar die is weggelopen 
maar het hoort hier niet thuis" hihihihi)
Ach ja .... boeit mij wat hoor hahahahahaha
Ik ben Moos en flap eruit wat in me opkomt ....

Maar goed om op die foto's maken terug te komen heb ik 
dus PicsArt en Instagram.
Gewoon leuk om ze meteen te bewerken en ze worden dan
 ook meteen gereduceerd tot een formaat wat hier 
op het blog en zo geaccepteerd is.

Weet ik veel dat er achter Instagram ook een hele wereld van volgers schuil gaat.
Dus echt niet ..... hihihihihihi
Op een bepaald ogenblik krijg is dus out of the blue, jaaa zo maar uit het niets,
een melding dat die en die mijn foto leuk vinden (en zelfs met commentaar en al)
Nou man ..... ik in paniek ....
Ik was er van overtuigd dat "ze" in mijn telefoon zaten te rommelen.
Ik was overgenomen .... bel de politie!!!!!!!!!!!
En dat meldde ik dus ook heel ernstig 
(zeg maar fluisterend met zo een
 "ik heb ze door" blik in mijn ogen)
aan iemand die ook Instagram gebruikte.

Met als antwoord een blik terug van
 "neemt ze me in de maling? .... 
nee verdikkie ze meent het echt!!!!"

Inmiddels weet ik dus beter *BLOOS*
er zit leven, zeg maar een hele gemeenschap,
 achter een foto bewerkt in Instagram.
Maar vraag me niet hoe het werkt ..... 
ik heb hier nog totaal geen kaas van gegeten.
Maar dat komt vast wel dat beloof ik.
Zoals ik maanden heb gedaan om Facebook en Pinterest 
te snappen ... 
zal ik ook dit onder de knie krijgen.

De enigste manier waarop het mij momenteel lukt 
om mensen te volgen is als zij zo lief zijn hun 
INSTAGRAM ding neer te zetten ... 
Tja en drukken op "volgen" dat lukt mij ook nog wel hihihihi

Wees dus niet boos op me als ik nog niet zo heel veel reageer ....
Wat dat betreft speel ik nog steeds "de jonge onderzoeker"......

En voor een ieder die Moos haar foto's 
voorbij wil zien komen op Instagram  is dit de link


Ahhh ja .... soms is Moos een beetje dom
(of wil ze zich bewust van de domme houden omdat het 
al zoveel is waar je in mee moet gaan hihihihihi)

De postbode bracht overigens nog iets prachtigs


Gemaakt door Letty
Zo lief en zo moooooooooooooi!!!!!!!!

Zo en nu duik ik de tuin weer in.
Ik pendel tussen zon en schaduw want de armpjes zijn 
afgelopen woensdag toch flink geraakt.
En balen dat ik doe hihihihi .... 
ziet er toch niet uit dat rood-wit zo halverwege 
die bungelde kipfilets bij de bovenarmen ..........
En gisteren iets te lang met de voetjes enkel in de zon gezeten.
Bruine voeten ... rest van de benen melkflessen.
De enigste oplossing is de onderarmen en voeten inzwachtelen ...
zodat wit ook de kans krijgt.
Maar dat gaat mij zelfs te ver hahahahaha
Hij gaat lekker hihihihihi

Herkennen jullie de katoen????
Die heb ik woensdag van Jenneke gehad ....
Heel veel bloempjes aan elkaar worden het ....
FLOWER POWER yeahhhhhhhhhhhhhhhh


Morgen, zondag, een dagdienst draaien.
En toen gelukkig een roosterruil ....
In plaats van maandag dag en dinsdag avond doe ik nu 2 nachtdiensten.
Collega blij en Moos blij hihihihihi
(ik ben allergisch voor dagdiensten .....)

Een heel fijn zonnig weekend allemaal!!!!

Liefs Moos

30 opmerkingen:

  1. 't Is weer hilarisch!
    Ja joh, je bent nergens meer veilig tegenwoordig. 'Ze' zitten overal.
    Ik had ook instagram op mijn oude iphone, maar die kon dat niet meer aan. Nu heb ik een Samsung en daar heb ik het nog niet op gezet. Moet ik toch maar eens doen. Bedankt voor de tip!
    En succes met bijbruinen op de juiste plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whaaaaaaaaaaaaaa ik kom écht niet meer goed. Ik zie gewoon dat hoofd van de persoon in de trein naast je. Maar ik leef nog op een andere planeet want ik heb een roze telefoon waarmee ik kan bellen en sms-en. Ik zou ook helemaal gék worden als ik de hele dag op berichten zou moeten antwoorden denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahahahaha
    nou ik snap er ook nog nix van hoor Moos heb nog een mobieltje uit de prehistorie ! dus doe er maar vaak over bloggen dan leun ik wel op jouw info !

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och Moos toch wat kan je toch heerlijk vertellen/schrijven, zie het allemaal voor me en tja, ook wel herkenbaar, telefoons en ikke zijn geen vriendjes.

    Grappig patroon heb je gemaakt........

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha! Mooi verhaal. Overigens sms ik nog uitgebreid. Een telefoon met internet is me te duur, dus internet is voor thuis, of voor als ik elders kostenloos internet kan ontvangen op de tablet die ik tweedehands cadeau heb gekregen.
    Misschien dat als mijn huidige telefoon (momenteel 3,5 jaar oud) het opgeeft, ik ga voor eentje met internet, maar dan moet het wel een mooie aanbieding zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. instagram.....ik zie het wel eens voorbij komen op facebook that's it ha ha weet ook geheel de inhoud er niet van
    ben jij in elk geval WEER wat wijzer geworden dat ook daar mensen weer op kunnen reageren

    mooi je gekregen hart, dat kan ze wel heel kunstig ♥

    heej ik ben ook begonnen met die kleuren OOK bloemen maar dan anders ha ha ha...en ja zo komen ook aaneen...tenminste dat is de bedoeling moet bij de bloem die ik heb ff uitvogelen het hoe en het wat.......met geduld en dagen tijd komen we een heel end.

    de jouwe ziet er liefkes uit zeg ♥

    mega knuffies jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tja dan loop ik wel heel erg achter.... ik heb nog steeds mijn piepkleine mobieltje, ik kan bellen en jullie mij, ik kan SMSsen en jullie mij... en dat is het :-)
    En blij dat ik ben ! Wat een rust hihi. Ik blijf op de hoogte van alles maar meedoen.... ik kom nu al te weinig aan haken toe..
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Whahaha ze zitten in je telefoon en in de trein,geweldig,ja ik heb Instagram ook net ontdekt en vind het wel heel leuk,wat een leuk cadeautje kreeg je,fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oohhh geweldig echt weer een Moos actie :)
    Fijn weekend

    Liefs berber

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat babbel jij toch altijd lekker weg!
    Enne...ik zal het dan ook maar toegeven...ik ben oook een digibeet.
    Heb net mijn eerste wat modernere mobiel, inderdaad met touchscreen..help! Hoe toets ik nu mijn code in? ( ik had altijd foefjes van een woord onder de cijfers...)
    en hoe pinterest werkt??? Geen idee...zit er wel op..maar weet er geen weg.
    Ach ja, komt ooit wel goed.
    Je visje is een geweldig patroon hoor!
    en een leuk idee om het met zpaghettigaren te doen, dat heb ik nog wel liggen..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Begin ik nog niet aan Moos, ik vind bloggen al heel wat, en feest boek, mwahhh, dus de wordfeut en andere toestanden sla ik nog even over, maar je moet alles leren, ooit,
    De bloemenpracht ziet er goed uit, geniet nog lekker van je vrije avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk verhaal weer...van genoten:)
    Overweeg toch maar naar een wat modernere telefoon over te stappen, vind dat Instagram enzo toch wel heel interessant.
    Zal wel weer de nodige tijd duren voor ik eea onder de knie heb...maar dat is toch niet erg?
    Sterkte met het werk de komende dagen!
    groetjes,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha ha, ik zag het al weer helemaal voor me. Ik ben een nog grotere digibeet hoor. Ik heb geen smartphone en met mijn telefoon kun je inmiddels ook geen foto's meer maken. Maar kind lief kan dat wel, kijk maar eens op mijn blog. Fijne zondag nog. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een verhaal weer, ik ben ook nog steeds niet zo een held met me smartphone horor, dus je bent zeker niet de enige
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou Moos ik ben ech nog veel ouderwetser dan jij hoor!! Ik doe nog aan sms en heb een knal roze telefoon waar je dus alleen mee kan bellen en sms-en. Dat bellen is al bijna niet te doen en regelmatig wis ik (vraag me niet hoe het kan) telefoonnummers als ik iemand wil bellen met mijn mobiel. Pfffff echt niet leuk en zoooooooo blond... niet verder vertellen he!!!!

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jaaaaa, wij zitten er nu ook in, gezellig!! Heel erg bedankt voor je prachtige Moos-fishie, wattistieknap!! Echt een leukerd, vind ook z'n achterkantje zo lief. maarre..... stuur je me nog ff je adres? Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, LOL!!!! die Samsung. Laat ik je dan "troosten" en je vertellen dat ik net zo'n muts ben met mijn Samsung. Dat vegen en schuiven lukt nog wel. Maar verbinding maken in de trein is me laatst niet gelukt! Proest. Kan me ook geen bal schelen, maar soms is het wel leuk om even verbinding te maken.
    Whatsapp gebruik ik wel, maar eigenlijk alleen met mijn mannen. Heb hekel aan die kleine lettertjes en toetsies. Dus je raadt het vast al wel: SMS gebruik ik ook weinig.
    Mensjes om mij heen weten dat. Ik lees wel, maar antwoord vaak niet ;)

    Wat een mega lief hertje heb je trouwens weer gekregen! En wat een vrolijke bloemenbende!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hahaha! Ge zijt weer ferm grappig !!!!!
    maar.....ik ken er nog veeeeeel minder van dan gij
    Instagram ???? Nog nooit van gehoord !
    Inloggen op ne wifi......?????moeten mijn kinderen doen
    Nog steeds een gewone gsm, kan zelfs geen foto versturen
    Dus zo n fossiel ben je nog niet hoor, ik vind dat gij al wreed veel kunt !
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Whahaha heb weer mega zitten genieten van dit verhaal,ook op mijn ....nog niet zo oude...smartphone al gelezen,ook ik geniet van bloggen,pinterest,e.d zo telkens even tussenndoor...in de auto(alleen als manlief rijdt dan he!),etc.,etc.alleen reageren blijf ik een crime vinden vaak,want dan heb je het geplaatst en zie je ineens lots of spLaakgebLek door je mobiel(afijn mijn lompe vingers voor die mini-lettertjes zal het wel zijn)Die snelheid/handigheid die de jeugd hierin heeft zal ik ,nooit krijgen...maar goed die hebben het zowat met de paplepel ingegoten gekregen,dat scheelt natuurlijk ook!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ha lachen ja ik heb ook net zo'n nieuw ding en de hulptroepen ( mijn kids ) dichtbij.
    Er gebeurd soms ook van alles met dat ding en dan schieten ze me weer te hulp.
    ach voor ik 80 ben zal het wel lukken :))))

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een herkenbaar en vrolijk verhaal Moos,ik heb nog steeds een prepaid klapmodelletje want ben ook nog uit het stenen tijdperk,maarre bevalt nog steeds prima hoor ;D Mooie flowerpower en gaaf hartje met hertje,geniet van de zon(dag),lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ow, wat voel ik mij prehistories.... ik heb nog steeds een mobiel zonder whats-app.... oja, mijn kinderen doen verwoede pogingen om mij "om" te krijgen, zodat zij mij GRATIS iets kunnen melden (dat het mij eerst een enorm bedrag voor een nieuwe smartphone kost is bijzaak). Eens kijken hoe lang ik het nog kan volhouden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hier nog een sms persoon zonder internet op de telefoon ;) Instagram lijkt me geweldig, maar ik ben bang dat ik dan helemaal te weinig uren in een dag ueb om alles bij te houden...maar zeg nooit nooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. yep hier ook nog eentje die alleen kan bellen en smsen en aan NIEMAND haar nummer geeft omdat ik een hekel heb om zomaar onverwacht gebeld te worden waar je ook bent.
    zolang deze dingen nog te koop zijn.. blijf ik ze kopen!
    ik weet nu al dat ik op zo'n klein dingetje NOOIT goed zal worden in vegen en aanraken, want dat lukt me al niet op een laptop! kan alleen met een muis overweg!...ik krijg ineens visioenen van een telefoontje met heel klein muisje aan snoertje

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat herkenbaar allemaal, ik heb zo'n schuif en touchgeval en eer mijn berichtjes verzonden zijn ... mijn vingers zijn volgens mij te dik en ik wil het te vlug typen en zeg nu zelf... kunnen ze het in de toekomst nog kleiner maken !!
    Mooi hartje heb je daar gekregen Moos :)
    En .. zijn die benen ondertussen bijgebruind ?
    Ben curieus naar jouw flower power creatie hoor :)
    Nog een fijne zondag ..

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hahaha!!!! Ik moet altijd zo lachen om jou blogberichtjes!!

    Fijne zondag!

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Van DE DOMME HOUDEN-is soms heel fijn. Geniet van deze zonnige zondag-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hihi, wat een leuk verhaal! Ik ben iets handiger met die dingen, maar het toevallig gisteren Instagram op mijn nieuwe telefoon gezet. En ben nu dus op de ontdekkingstocht wat betreft Instagram. maar ik ben je gaan volgen! Je maakt mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ha, ha, blijkbaar lopen er meer digibeten rond... Ik heb ook een samsung (een oudje) maar wel één waar internet mee op kan. Alleen dat is me vanaf het begin af aan niet gelukt. En ach ik internet het liefst thuis, zonder meegluurders in de trein :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Whahhaa lieverd ik ben ook zo'n blits die vanalles tegen iedereen uitflapt. De ene keer kijken ze je dom aan en soms zijn ze blij met me hihihi, vreemden dan. Anderen zijn over het algemeen allemaal blij met me ;) whahaha. Oh ik is nu belachelijk vroeg wakker, dat krijg je als hier iedere dag om kwart over zes de wekker gaat en manlief snurkt gewoon rustig door hoor, maar ik was bij Syl op bezoek (gisteren al een beetje en had nog hierheen willen komen, maar ben er nu dan toch ;)) nu effe bij jou meelezen en dan nog een poging doen... Knuff! (Oh ja moet natuurlijk wel een poging doen om hier niet vettig te gaan liggen te lachen met jouw prachtige verhalen heerlijk mens)

    BeantwoordenVerwijderen