zondag 23 juni 2013

Op oorlogspad .....



Ja u leest het goed ....
Afgelopen donderdagochtend .... na mijn eerste nachtdienst ....
was deze lieftallige dame ....
op oorlogspad!

En dit alles door een dame met bijtgrage border collie.
Die mijn lieve Tika al eerder te pakken heeft gehad.
Zo erg zelfs dat wij op een zaterdag naar de spoedkliniek konden
en die stoere miep haar flank liet hechten zonder verdoving.

En sindsdien is uitlaten niet meer wat het was.
Het serene, het genieten, de Zennnnn is er van af.
Je bent en blijft op je hoede ....
en alleen dat al maakt mij boos!

En denkt u dat deze dame haar hond aanlijnt?
Ben je mal ....
Kan zij er wat aan doen dat haar hond niet van zwarte honden houdt?
Maar het blijft niet alleen bij zwarte honden.
Het beest heeft al menig hond gegrepen en ook 
een baasje dat haar hondje probeerde "te redden".
En wat doet deze dame ... ze staat erbij en kijkt er naar .....
zij kan er toch niets aan doen .......

Trots ben ik er niet op, 
maar deze dame met bijtgrage border collie brengt een oerboosheid 
in mij naar boven waar ik zelf van onder de indruk ben.
Zeker ook vanwege haar lakse en onverschillige houding.
En aangifte doen ... laat me niet lachen .....
denk je serieus dat onze Politie zich hier mee bezighoudt?

Afgelopen donderdagochtend was het dus weer bijna raak.
Ik zie haar al aankomen vanuit de verte ..... maar aanlijnen HO maar.
Het beest krijgt Tika in de gaten ... en neemt een spurt richting mijn meisie ....
En daar stond ik gewapend met werpstok klaar om mijn meisie te beschermen.
Met Tika achter mij stond ik daar klaar om dit beest een giga zwieper te geven.
Reken maar van YES dat ik een homerun had gescoord!!!!!!
En wat er toen allemaal over mijn lippen rolde ........



Het had een hit geweest op You Tube hahahahahahaha
Nee dat kan ik echt niet op mijn "ahum" respectabele blog neerzetten.

Maar ik geloof wel dat ik indruk heb gemaakt!
(Tja zie hier een malloot schreeuwend en zwaaiend met haar werpstok staan)
Niet op een manier die je zou willen ......
maar kom je aan mijn meisje dan kom je aan mij!
Ze dropen af .... bijtgrage border collie brak haar aanval op het laatste moment af.
En ik .... ik had een bloeddruk van hier tot Tokyo (of zelfs nog verder weg)

En Tika .... die keek mij aan met een blik van
"goed gedaan meisie" 
Want ja, kom je aan mij dan doet zij jou wat, 
maar met andere honden is en blijft het een muts



En nog, terwijl ik dit schrijf, voel ik die boosheid weer borrelen.

Als een viswijf ging ik tekeer ....
maar ja dat past dan wel weer 
bij mijn FISHIE patroon hahahahahhaha

En over FISHIES gesproken ......
er is een heuse school in de maak!
Nog zoveel mensen die ik wil "verwennen" hihihihihi


En ook de postbode verblijde mij met een hele leuke envelop


Stofjes, een liefs boekje, knoopjes, een hartje
gekregen van
Essie van ESPIRATIE

Helemaal geweldig toch!!!!!!!!!

Gaat ik nu weer even verder.
Ik kamp al 3 dagen met hoofdpijn en pijn in mijn nek.
Ik word er een beetje gaar van.
En ook het "even vertalen in het Engels" van mijn FISHIE patroon
heeft voor wat hoofdbrekers gezorgd ....

Maar goed niet peeuwen en pieuwen moos ....
wees een vent ;-)

Ik moet zo een avonddienst draaien .....
dus we rapen ons bij elkaar, 
trekken de glimlach aan 
en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
met die 


Sluit ik af met een mooie spreuk uit mijn kleine wijze gekregen boekje

Schrijf de slechte dingen die je werden aangedaan in het zand,
maar schrijf de goede dingen die je overkomen op een stuk marmer

Arabisch gezegde

Fijne zondag allemaal!

Liefs Moos

41 opmerkingen:

  1. Woow Moos in de bocht,maar je hebt GROOT gelijk hoor,van mij mag je dan een home-run scoren ;) Ik vind het belachelijk dat die hond niet aangelijnd wordt als ze dit weten,wil ze in de krant of zo als er iets ernstigs met een kind gebeurt en dan is het tranen met tuiten als ze die hond in moet laten slapen. Je ziet ik ben plaatsvervangend verontwaardigd maar als (voormalig)hondeneigenaar weet ik exact hoe je je voelt Moos. En het gezegde vind ik een hele mooie(diep op de zondagochtend...)lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow Moos wat vreselijk,ik begrijp zoiets ook niet,als je het zelf weet,hou je het diertje toch aangelijnd,getver de mensen worden steeds egoistischer,pff das geen woord,maar je begrijpt mij vast haha,maar dan schiet ik wel in de lach om je viswijf stukje,je schrijft zo leuk,balen van je hoofdpijn,nek,ik heb er ook vaak last van,bah,ik wens je een fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, je hebt helemaal gelijk! 'Zielig' voor de hond, eigenlijk had het baasje die stok verdiend. Gelukkig voor haar was zij niet in de buurt. Zo irritant dat de politie er niets aan doet trouwens! Hier vlakbij op het speelveld zijn een paar jaar geleden 2 jongens gigantisch gegrepen door een loslopende pittbull, vreselijk! Gelukkig heeft de politie toen wél z'n werk gedaan trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik leef volledig mee in je boosheid! Wat bestaan er toch stomme mensen zeg! Goed gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me goed voorstellen dat je pist of bent! Voorlopig je werpstok maar mee blijven nemen vandaag kan je paraplu ook wel;-)Maar wat een mentaliteit he erg hoor de mens word meer een meer een egoist. Ik denk ook dat de Border Collie onderhand is door gefokt het stikt er hier ook van en die komen niet allemaal van goed fokkers ben ik bang..Beterschap voor je lieverd XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan me voorstellen dat je even jezelf te buiten ging hoor meis. Ze moeten honden aanlijnen .punt. De stress slaat al op je lijf lees ik door al dat gedoe.

    Wat ben je toch veel mooie fishies aan het maken.
    Ik wens je toch een goede werkdag.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grag gedaan en ik herken het verhaal heb een tijd terug mijn vocabulaire getest op een stel met burbarry laarsjes en gladde hoedjes op die ook weigerde hun welopgevoede (ahummmmmmmbaaaaah) jachthond aan te lijnen........hate it!!!!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. meid wat weer een verhaal, aanpakken die handel ook ons advies, wie niet horen wil moet maar voelen;(),maar blijft vervelend dat het uitlaten met tika verpest is dat gevoel krijg je er niet weer uit ze blijven op hun hoede,fijne werkdag

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat herkenbaar zeg! Ik begrijp echt niet als ze het gedrag van haar hond kent dat ze hem niet aanlijnt. Hier is het zelfs verplicht en wordt je er op aangesproken als je het niet doet. Hoe gaat het nu met jullie meisje? Is zei ook schrik achtig, of heb jij dat alleen?
    Schrijf het maar snel in het zand ;-)
    Wat een boel fishies ben je aan het maken zeg, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aangeven dat mens met die bijtgrage hond Moos!
    Je gedroeg je misschien wel als een viswijf, maar dan wel een HELDHAFTIG viswijf ! Goed gedaan meisje!!!!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waaaaahahahaha! Da`s een goeie! Viswijf...? Dan is half Nederland gevuld met viswijven, wie zou het anders doen?
    Ik zou er nog een schepje boven op doen en dat mens eens flink afstraffen...(nou ja, verbaal hoor!)

    X Elfi-jo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed gedaan! En nu maar hopen dat ze eieren voor haar geld kiest.
    Je hoeft het niet meer in het zand te schrijven hoor, je print deze pagina en gooit het in de prullenbak, het verhaal hoeft niet nog eens door je vingers te stromen.

    Sterkte met werken straks!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt groot gelijk hoor! Kijk, er kan altijd een keer iets misgaan (ik heb zelf ook een hondje dat op een vervelende manier op andere honden kan afstuiven, al gaat hij niet om te bijten, en soms ben je net iets te laat ook al doe je nog zo je best om alles in de gaten te houden en op tijd aan te lijnen), maar als iemand iedere keer weer in de fout gaat en zich nergens iets van aantrekt... Jammer voor de hond, maar die zal toch ook iets moeten leren. En honden zijn onderling ook niet zachtzinnig.

    Als meerdere mensen aangifte doen, zal de politie volgens mij wel degelijk wat moeten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Begrijp je zoooo goed, onze altijd aangelijnde hond zijn halve oor is er afgebeten door een schattig keeshondje wat dat normaal noooooiiit doet. Gelukkig doet onze
    Goedzak niets terug, in zijn geval overleeft zoon hondje het waarschijnlijk niet. Maar zowel man als hondje zou ik wel even terug willen bijten!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Arme Moos, als een LEEUWIN die haar jongen beschermt, goed gedaan hoor, ook al is het niet jouw stijl, soms moet het eruit, ik ben trots op je, niet over je heen laten lopen, je wandeling met Tika moet geen hoofdbrekens bezorgen, en die hoofdpijn, mmmm, Moosie drink jij genoeg, nee geen borrel maar gewoon vocht, ook tijdens je werk!
    zorg goed voor jezelf, een Fishie kan ook niet zonder water, als jij niet genoeg vocht naar binnen werkt, kan dat de hoofdpijn weleens veroorzaken, toch een fijn werkdag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oooooooooooo......... ben hier plaatsvervangend heel, heel boos! mijn hond doet zoiets niet. piep toch op! hoewel ik wel moet bekennen dat als er een opstootje is waar Miss Anne bij betrokken is, ik dan altijd vind dat Anne natuurlijk niet begonnen is. ahum. maar anyway........ heel goed gedaan!! opgekomen voor het meissie van Moos, zo hoort het. dikke knuf van de Gravinnetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Natuurlijk, helaas, herkenbaar verhaal voor mij en bij de gedachte alleen al zit ik te koken, grrrr En hier lopen zoveel van dat soort rond...
    Snel weer zen worden hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt helemaal gelijk dat je als een Pitbullmoeder je Tika verdedigd, zou ik ook doen!! Onbegrijpelijk dat ze dan na zoveel 'incidenten' haar 'Cujo' hond gewoon nog los laat lopen!!
    Je hebt wel héle fijne post gekregen, lief en wat een enorm leuke lappies!! Wat balen van die hoofdpijn *geeft virtuele nekmassage* , hoop dat het snel beter wordt meis..sterkte met werken!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goed werk. Ja of ze er echt veel van gaat leren die dame. Maar je hebt haar in elk geval van Jetje gegeven..
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Groot gelijk heb je!!!!! Suc66666666 met werken. lieve groet jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je hebt groot gelijk hoor meid bescherm jij je lieve tika maar. En ook ik snap zulke mensen echt niet zij kan er wel degelijk wat aan doen dat haar hond dit gedrag vertoont maar sommige mensen hebben een betonnen muur voor hun kop!!!!
    Hoop echt dat je snel van je hoofdpijn af bent.

    Liefs berber

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Groot gelijk ,ben ook klaar met baasjes die hun hond niet onder controle hebben ,ben door het redden van mijn vriendins hond wel enorm gebeten toen maar baasje van bijter deed niets ,gelukkig hondje gered want deze had er echt niet meer geweest anders.
    Rustige avonddienst en haak lekker verder
    Lieve gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw Moosiemeis goedgedaan! Jammer genoeg doet depolitie er niets aan :( best schande eigenlijk, maar als honden mensen bijten dan doen ze er wel wat aan hoe krom kan het zijn! Wat irritant dat jehoofd en nekpijn nog niet over is :(:(:( Rustig aan meis dikke knuffel X

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Goed gedaan, zou ik ook doen voor m'n hondjes.

    Fijne zondag.

    Groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Viswijf of niet, het heeft geholpen. Schandalig dat sommige mensen gewoon schijt hebben aan een ander. Het moest haar eens overkomen dat haar hond werd aangevallen dan zal je eens wat beleven.

    Het voordeel van een gehaakte school vis, ze stinken niet zoals die viskramen op de markt ;-)

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo verschrikkelijk irritant dat sommige bazen hun hond niet onder controle hebben. Goed gedaan dat je Tika beschermdt. Is Tika een Hollandse herder trouwens? Ik heb het al eerder gevraagd maar ik weet niet meer wat je antwoord was.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zelfs hier in Noorwegen loop je niet veilig met je aangelijnde hond.
    Buurman beneden heeft ook een border collie en laat hem te pas en te onpas los rond lopen.
    Dit heeft al twee keer tot een aanval geleid.
    Onze Jakk beet flink van zich af maar is daarbij wel zijn grote hoektand verloren. Operatie kosten 700 euro.
    Woest kan ik daar op worden.
    Het is niet de schuld van de hond maar van een a-sociale eigenaar.
    Ik heb tegenwoordig ook een ski-stok mee!
    Helaas maar waar!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik had exact hetzelfde gedaan hoor!
    Wat zijn er toch vervelende mensen op deze aardbol.

    En wat zie ik? Uiltjesstof ♥♥♥♥♥♥♥♥♥
    Xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Goed hoor, opkomen voor wat je lief is!
    En bedankt voor je wijze les.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Een hond die mensen bijt....die kan je gaan aangeven hoor, dan moet ie op z'n minst een muilkorf dragen, en dan is jouw hond ook veilig

    BeantwoordenVerwijderen
  31. haha goed bruggetje hoor viswijf-vispatroon. Maar inderdaad niet normaal zo iemand met zo'n hond!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een geweldig verhaal! Maar je hebt helemaal gelijk!
    De school fishies ziet er lekker vrolijk uit!
    Beterschap en succes met je nachtdienst!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. oh heb ik zomaar een bericht van je gemist !!
    ik ben echt ontroerd weet je, ik voel meteen ook die woede opkomen, wat een oerstomme mensen heb je toch. Wij hebben dit ook mee gemaakt en het uit laten word inderdaad nooit meer hetzelfde :-( Ik neem het de bijtgrage hond geeneens kwalijk maar zn opvoeder wel. Als je weet dat je hond zich zo gedraagt... dan lijn je hem toch aan ? En heel herkenbaar... hihi ineens herken je jezelf niet meer.. was ik dat denk je dan later ? whahahahahaha nou gelukkig staat het niet op youtube hahaha :-)
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Goed zo Moos, je hebt je mannetje gestaan !
    Je zou het sch... krijgen van sommige mensen met hun ongemanierde viervoeters. Het zegt veel over de persoon hé.

    Beterschap gewenst hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  35. je zou dat mens toch zelf een zwieper verkopen, ja ik ben er inmiddels ook uit het zijn niet allemaal aardige mensen die rondzwerven op deze aardbol, kleine moeite om ff je dier aan te lijnen als deze bijtgraag is toch, ik zou die ellende heel niet willen hebben.....je zal wel tot het kooppunt nu ja erover zijn geweest hihi, arme tika.......en die stoere dame neemt het dan wel weer voor JOU op hihi

    hoop dat de pijn in nek en bol inmiddels flink is weggezakt ♥ liefsss en mega knuffies, jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ooooooooooooooooo vind je stofjes erg mooi wat enorm lief toch zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een verhaal, je zou ze toch...... Wat een prachtige stofjes heb je gekregen. Werk ze van de week, liefssss

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Och Moos ik geef je echt groot gelijk!!! Hoop dat zowel die hond als zijn/haar vrouwtje diep onder de indruk was en in het vervolg 3 blokken om gaat als je met Tika aan komt lopen. Zijn ze nu helemaal belatafeld!!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Poeh ! zou mij ook niet moeten overkomen !! Die "dame" had er een tik bijgekregen.....Zo; dat zou ik over niet over mijn kant laten gaan hoor !! Die kreeg voor "3 centen" mee. Viswijf ??? Wat heet !!! GROOT GELIJK !!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ohhh hier gaan ook mijn nekharen van overeind staan,eerder het vrouwtje van die hond moest eens met een knuppel om haar oren krijgen doordat ze die hond totaal niet heeft weten op te voeden,maar ja over opvoeding genoten daar kan ze zelf ook nog heel wat van leren denk ik zo...wij hebben ook ooit een border gehad en als je een goede hebt dan is er geen enkele hond die zo gehoorzaamd als een border,maar ja dan moeten daar wel de juiste mensen achter staan natuurlijk,er schuilt in geen enkele hond van nature veel kwaad,het is meer de mens die het verziekt,helaas blijft onze wereld nog steeds bevuild met a-sociaal volk en ben ik bang dat het zo altijd wel zal blijven lekker viswijf van me!whahahaaaaa...goed gedaan Moossie...sla ze met die haring om d'r oren!!!whahahaaa

    BeantwoordenVerwijderen