woensdag 23 januari 2013

Als je haar maar goed zit!

Soms ..... heel soms ....
laat ik het haken even een beetje varen ....
en maak ik wat anders .....

En dacht ik dat ik een beetje genezen was van mijn HERTJES-virus
VERGEET HET MAAR
het werd weer aangewakkerd door haar blogje

"haar" is Maddy van Maak het FF - Maddy's blog

En dus aan de slag met lapjes ... 
gehaakte applicaties en ga zo maar door .....

Met als resultaat




En een poesje .... 


Ze hangen in de gang .... voorlopig ...
tot ze waarschijnlijk een nieuw huisje vinden ....

En daarmee mijn creatieve bijdrage voor vandaag.

Rest mij nu voor de liefhebbers nog een episode uit het leven van Moos te vertellen.
Je kunt dus lekker verder lezen of denken ..... pffffff laat maar zitten hihihihihihi

Moos en Lenie, mijn 70 jarige buurvrouwtje, waren zojuist even lekker aan de wandel met de honden.
Lenie heeft GIJS, een Spaanse "heb ik gered" hond, die ondanks dat hij al 6 jaar in Nederland is nog steeds het tempo "mañana"  hanteert. Hij sjokt wat rond, vind alles best, en waakt over Tika.
Gijs heeft het namelijk niet op andere mannelijke honden die bij haar in de buurt komen!
Mocht dit wel zo zijn dan stopt hij even met sjokken .... zucht .... en laat een indrukwekkend "WOEF WOEF" horen. En dit alles terwijl Tika druk is met heen en weer rennen achter haar balletje aan.

Affijn daar lopen Lenie en Moos.
Je kent het wel, een beetje de buurtroddels doornemen en gewoon lekker keuvelen.
"Let op daar komt ze hoor" zegt Lenie
En met "ze" bedoelt ze een ver-boven-ons-verheven dame.
Deze dame is altijd tot in de perfectie gekleed. 
De haartjes subliem gekapt (volgens mij heeft ze een kapper in haar inloopkast wonen), de make-up smetteloos (iedere rimpel en oneffenheid tot in de details weggewerkt .... wat een werk) 
.... snappen jullie hem een beetje?
En ook nu was de gardarobe tot in de puntjes uitgedacht.
Beige cameljas - matching sjaal - leuk kittig majootje
(ik neem aan dat ze onder die jas het perfecte rokje aan had ....) 
en ........ ballerinaschoentjes!
Ze kon zo op audiëntie bij Beatrix. 
Laten wij haar daarom maar even voor het gemak Bea noemen.
Haar hondje, een wit keffertje .... is helaas een beetje neurotisch.
Niet verwonderlijk met Bea ... maar ja toch sneu voor dat beesie.

Zie ons daar ploeteren en schuiven in de sneeuw 
en hier loopt hittepetitje Bea op haar ballerinaschoentjes
 (die overigens wel weer kleurgecoordineerd waren gekozen bij haar jas)

Moos had echter (wederom) weinig aandacht aan haar voorkomen besteed:
 joggingbroek, jas van Leon, 
mijn Blokker Uggs van 6,95 
en haar in een coupe dat je in een kappersblad niet tegen komt!

Affijn je ziet Bea denken "zal ik voorbij het gepeupel lopen of de andere kant op gaan"
Maar ja de andere kant is omlopen ... en lopen ging al niet zo makkelijk op ballerinaschoentjes .
Potverdorie zal ze gedacht hebben, dan maar toch langs dat daar (doelend op Lenie en Moos)

Lenie mompelt iets in de trend van "ziet er weer perfect uit ... maar heb je die schoentjes gezien?"
En ik kijk alleen maar .... en zij Bea kijkt naar mij.
Ik zie haar een wenkbrauw optrekken ... 
doelend op mijn vertoning - zoooooo niet door de beugel kunnend 
ik moet me schamen .....

Bea glibbert op haar ballerinaschoentjes voorbij en Lenie zegt "Goeiemorgen"
Owww en weer die blik .... geen antwoord terug .... 
hoe durven wij Bea sowieso aan te spreken .... that is so not done!!!!!

En op dat moment ziet GIJS het witte keffertje die te dicht naar zijn zin bij ZIJN Tika komt.
Gijs stopt ... 
zucht ... 
en doet "WOEF WOEF" 

En Bea schrikt  ...... 
en voor we het weten PLOF ligt BEA voorover .....
pontificaal op haar perfecte gezichtje gegaan .... helemaal onder de sneeuw
1 van de ballerinaschoentjes is in de sneeuw blijven staan .......

En dus staan Lenie en Moos klaar om de helpende hand te bieden.
Maar Bea krabbelt al overeind ........... je voelt de ijzige kou .....
en je wilt vervolgens niet weten wat voor  een niet-voor-een-audiëntie-met-Beatrix geschikte woorden 
deze dame over haar perfect gestifte lippen weet te produceren.

En wij Lenie en Moos ..... schieten in de lach .....
Ja sorry hoor .... maar wat moet je anders toch ;-)

Bea grijpt haar ballerinaschoentje en loopt al vloekend en tierend verder.
Het witte keffertje keffend achter haar aan .

Waarop Lenie haar nog heel lief bedoeld naroept:

"Ach wijfie toch 
wat produceer jij toch een bagger zeg als je je mond opendoet.
dat had ik nou nooit van jou verwacht! 
Ik zou die mond thuis ook maar eens goed uitspoelen!
En nu huppelen naar huis want je ziet er niet uit ......
maar gelukkig zit je haar nog wel perfect!"

En dat wordt dus mijn spreuk voor vandaag:

Als je haar maar goed zit!!!!!
(bij mij niet dus .... maar snel even wat aan doen dus hahahahahahaha)

40 opmerkingen:

  1. Hahahahahahaha wat een hilarisch verhaal, ik zie het helemaal voor me. Wat had ik dit graag met eigen ogen gezien hahahahahahahaha.
    Trouwens, je creatieve uitspattingen zijn helemaal geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lig hier compleet blauw Moos, geweldig, EN viel ze galant????? Daar had ik nou eens graag bij geweest whaa.
    Heb net even goed je creas zitten bekijken, en wat zijn ze leuk zeg!!!!!!
    Xxx Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige schilderijtjes super lief !!

    Als je ooit weg wil bij de eerste hulp kan je zo boeken gaan schrijven... hahaha Allemensen ik zag het helemaal voor me.
    hihihi
    :-)
    gelukkig komt de kapster bij mij vanavond.
    Geen Bea look maar een coupe ala troep dat past beter bij mij

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bwhihihihihihi kom haast niet bij ^^ Zalig er zijn veel te veel van zo'n mensen en nu ben ik blij dat er af en toe karma terugkomt XD
    you made my day
    groetjes
    Miss Mustache

    BeantwoordenVerwijderen
  5. joe meek maai deey....ha ha ha wat een verhaal.....miss pintificaal op de muiltje gevallen en zelfs nog 1 aan en 1 in de sneeuw....op dr muil is ze dus ook niet gevallen ook al doet het voorkomen goed aan
    - zegt dus ook al niets meer
    - hoog poeha gehalte, weinig wijze woorden
    - arm hondje ze moesten verbieden dat ze bij dit soort gedrochten in huis mogen wonen......
    -want met al die zo genaamde poeha zal er wel amper eten op het beessie zijn/haar bordje liggen

    toffie woef dus van gijs die op tika past
    en ach......als je haar maar goed zit ha ha ha

    xxx jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ach je schilderijen door al deze commotie vergeet ik ze gewoon, ik vind ze bijzonder bedacht en prachtig gemaakt luv joe xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend verteld Moos, ik zie het zo voor me !
    De knutsels zijn ook weer megamooi... wat een talent!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat weer fantastisch om te lezen Moos!!! Ik zie het helemaal voor me. Heerlijk om te lezen! Heb er even van mee genoten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Allemachtig wat een verhaal, hahahahahaha !!
    Enne.... zie je wel dat je niet van slakken houdt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou Moos, dat had ik nou niet van je verwacht, dat je ZO met een dame van stand omgaat, whahaha! Is die sneeuw toch nog ergens goed voor!
    Maar door dit verhaal zouden we haast je creaties vergeten: je bent weer lekker bezig geweest; waar ZIJ de inloopkast heeft, heb jij zeker je creakast ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ge-wel-dig en gaf Bea haar make-up nog af in de sneeuw?? Vast niet...vast sneeuwproof van een duur frans merk hihihi hup Moos, hup Lenie

    ps wat een heeeeeerlijke schilderijtjes, maarre niet aan Bea cadeau doen hoor, had ze maar moonboots an moeten doen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt schrijvers talent en je schildrijtjes zijn ook weer super lief gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hahahaha....het lijkt wel een film!! Geweldig en ik hoor het Lenie bijna zeggen hoogstwaarschijnlijk in het plat Amsterdams!! Ik ken het Bea type wel een beetje denk ik...komt er bij ons altijd zo één in de winkel...het "als ze lacht dan barst de plamuur...dus lacht ze maar niet" type, we hebben daar ook altijd lol om....heerlijk ik zie het gewoon voor me!
    Wat een prachtige schilderijtjes heb je gemaakt zeg...écht helemaal te gek zijn ze!.. ben blij dat je hertsjesvirus door mijn blog...(eigenlijk door Susan haar pakketje:-) weer is aangewakkerd!! Ga zo doorrrrr...!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jahoor, als Moos haar kei leuke verhalen gaat bundelen ben ik de eerste die het boek koopt !
    Met Mooshandtekening graag :-)
    Je knutsels zijn gaaf !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt Moos schilderijtjes die de gang opleuken, en wederom een Moos verhaal. Je zou colums moeten gaan schrijven. Echt geweldig. Lieve groet, Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Whahaha ik zit hier smakelijk te lachen...
    Maarreh tis maar goed dat ik dat hertjes virus heb opgestart want wow wat maak jij voor moois, ik smelt hier al helemaal.
    En heel goed dat ik het niet schuld ben dat die dame daar zo voorover viel, tsja een hond uitlaten met een prachtige outfit is not done...nou ja ik probeer toch altijd goed gekleed de deur uit te gaan, maar in combo van kringloopkleren en dingen die ik al jaren in de kast heb hangen.
    Als ik het bos in ga (hebben geen hond, geen huisdieren) en ik zou onverhoopt eens met een mooie jas aan gaan dan zet ik gewoon licht om me heen en dat werkt.
    Maar normaal doe ik een oudere jeans aan en wandelschoenen en het gebeurd regelmatig dat er een hond tegen me aan springt...ik ben gek op honden dus lig daar niet wakker van ;).

    Maar ik heb toch niet het idee dat jij zo'n ordinair wijf bent waar je zo je neus voor omhoog moet doen, eigenlijk is het dus net andersom. Jammer...ik had op een andere clou gewacht...een verzoeningsclou...dat jullie haar omhoog geholpen hadden en dat ze zich bedacht dat jullie toch wel topwijven zijn...sorry voor mijn wijvenpraat hihihi.

    Ennuh ik ga eens kijken of ik jouw hertjes virus nog wat meer kan aanwakkeren en een hertjes stempel voor jou maken. Dat idee kreeg ik al toen ik Maddy's blogpost las en jouw reactie daarop. Als jij je adres naar mij wilt mailen dan ga ik mijn best voor je doen ( 365dagencreatief(apestaartje)gmail.com ). Ik had het al stiekem via Jenneke willen doen hihihi, maar nu je het zelf in de groep gooit kan ik dat ook whahaha.

    Warme groetjes van Susan ennuh gelukkig zit mijn haar altijd goed want ik heb schouderlang haar ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauhahahahaha,jeetje Moos wat een toffe tantes zijn je buurvrouw en jij, wat een verhaal,om te gillen en je weet Minimoek houd ook van een likje verf op haar snoet dus vroeg ik mij af; was dat van Bea waterproof??? Maar ik laat onze "heb ik gered" honden (gave naam)niet uit op ballerina's, hoor, sterker verteld die heb ik niet eens ;-)En je nieuwe creaties zijn galeriewaardig, echt ik vind ze helemaal super.Waar heb je die gave lijstjes vandaan als ik mag vragen?? Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hertjes zijn enig (heb je de stof bij de knopenshop gezien, moooooi) Maar om je verhaal heb ik keihard moeten lachen, ik krijg daar namelijk hele komische beelden bij, zelfs mijn man schrok op vanuit zijn middagslaapje:-)
    Je kan zo mooi en smakelijk vertellen, je zou columns moet gaan schrijven, gegarandeerd een succes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Owwwwwwwww ik had daar niet moeten gaan kijken ... bij die knopenshop .... nog meer hertjes *slik*

      Verwijderen
  19. Proest, wahahahaha, ik verslik met bijna in mijn chocomelk. Hahahaha, o jee die Bea is helemaal niet zo dame-achtig met haar grote mond. En ze viel er ook nog op... Ja joh wat kan je je toch vergissen in iemand.

    Moos je bent verslaafd aan hertjes......
    ze zijn wel erg mooi geworden.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Woehaaaaaa!! Het 2e deel van je blogbericht was nog mooier dan het eerste...
    Geweldig!!!
    Meid wanneer kunnen wij het eerste Moosboek verwachten???
    Dan hol ik subiet op mijn ballerinaschoentjes, die uiteraard perfect bij mijn wintermantel passen...naar de dichtstbijzijnde boekwinkel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh Moos, wat een geweldig verhaal. Ik zie de hele film voor me, LOL. Grandioos, ik had erbij willen zijn. En Lenie, dat is mijn type wel, haha.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig......pis bijna in me broek van het lachen,
    Ik had al een lekkere dag maar dit is wel de kers op de taart....
    Wat hebben sommige mensen toch een kauwe kak hé,maar ja ik zeg altijd maar....we moeten allemaal onze jeweetwel afvegen als we hebben ge-je-weet-welt....
    Kussies !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hahaha, ik zie het helemaal voor me!
    Zo netjes was ze dus ook weer niet.... Ben benieuwd of ze daar nog eens langs durft te lopen....:)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hi-la-risch! Oscar en ik willen graag eens met jullie wandelen en Bea ontmoeten :p

    Je schilderijtjes zijn weer erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geweldig.... en je schilderijtjes zijn ook al zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ppprrrroooeeeesssssttt! Tja... dat komt er van, denk ik dan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. WAt zijn ze gaaf geworden helemaal suuuuuuuuuuuuuuuper. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hahaha,wat een giller,ik zie het gebeuren...en je creaties zijn súper,gááf...lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooie schilderijen. Maar je verhaal vind ik helemaal super leuk. Je moet er toch maar eens over denken om het te gaan bundelen, want het is zo gezellig om ze te lezen. Ik zie het ook meteen helemaal voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Héééérlijk Moos-verhaal :-) En zo levendig verteld, ik zie het helemaal voor mij en zou net hetzelfde gedaan hebben denk ik (met hetzelfde aan als jij :-)) Leuk jou kadertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een verhaal..................maar er is wel iets duidelijk geworden:

    JE BENT JE ROEPING MIS GELOPEN ALS............SCHRIJFSTER!!

    Misschien een nieuwe hobby?
    Bij het lezen zie je het gewoon voor je gebeuren.......GEWELDIG!!!
    Groetjes, liefs
    Monique Beckers

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat mooi Moos!! Je doet weer flink je best!!! X

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ha, ha wat een belevenis!!
    Ja, er lopen heel wat vreemde types rond op deze wereldbol!
    Je hertjes vind ik erg mooi

    Een warme groet uit een koud Noorwegen!

    Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Whoehahaha wat een schitterend verhaal. Wat had ik daar graag bij willen zijn! Ik zie het helemaal voor me! (is columns schrijven niets voor je!!?)Ik dacht dat het met dorpse bekrompenheid te maken had maar in de stad heb je ze dus ook! En nu over je schilderijtjes: Wat zijn ze weer geweldig! Wauw! X Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  35. moos wat een verhaal we liggen hier allemaal dubbel,misschien moet je schrijfster worden echt te hilarisch wat jij allemaal beleeft :D

    dat verhaal van dat karretje achter in je kuiten vonden we ook al zo geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een verhaal weer. Je maakt wat mee in Amsterdam.

    BeantwoordenVerwijderen