zaterdag 2 maart 2013

Vlooien .... en meer .....

Wat was het koud ........
Na verloop van tijd toch aardig verkleumd .....
Maar ook zoooooo leuk .....

De vlooienmarkt 
in de IJ Hallen 
op het NDSM-terrein
in Amsterdam

Nog nooit geweest, maar wat is dat groot zeg!!!!!
En ook heel sfeervol 
(het ademt er naar verleden en "oud" )

2 enorme hallen 
en in de zomer ook nog eens op het buitenterrein.

Onderstaande foto's heb ik niet gemaakt,
maar misschien krijgen jullie een beetje een indruk,
de smaak te pakken ......





Geloof dat Leon en ik wel een paar uur geslenterd hebben langs
alles en iedereen die wat te verkopen had.

Je weet gewoon niet waar je moet kijken .......

Een aanrader voor een ieder 
die ooit in de gelegenheid
is hier een bezoek aan 
te brengen!!!!!!

Ik heb in totaal 6 euro uitgegeven ....
Ik dacht ik doe eens wild en laat het breed hangen
 hahahahahahaha


Het hertje ga ik bekleden met haaksels hihihihi

Maar het klapstuk voor vandaag is toch wel dit


Als je het boek openslaat zie het onderschrift
Uitgave "Margriet", Weekblad voor Moeder en Kind

Google bracht de oplossing.
Een editie van rond 1950/1960


Het zit vol met plaatjes die destijds door de Margriet
 verstrekt werden en op nummer ingeplakt moesten worden


En dat voor 3 euro ......
Voor mij toch wel een echte "schat" hihihihihihihi

En net toen ik een eindje wilde breien ... 
ehhhh haken aan dit blogje,
klepperde de brievenbus

En viel ik om  ..... *PLOF daar lag ik*

Een werkelijk prachtig van vilt gemaakt hertje
gekregen van Marloes van


Wat is die mooooooi!!!!!!!!



Marloes, dank je wel meis!
Ik ben er helemaal weg van .... 
hij is zoooooo geweldig!!!!!!

Maar dat was nog niet alles.

Ook door Ellen van Ietsiepietsiekitschie  werd ik weer
enorm verwend.


Mijn eigen Felix om wat leuks mee te doen
En een schitterend en vrolijk omhaakt meisje dat op mijn 
WALL OF FRIENDS gaat!

Dank je wel lieve Ellen ... 
ook hier ben ik zo blij mee!!!!!

En nu ga ik mijn zere voetjes te ruste leggen.
Gelukkig al weer wat opgewarmd .... 
maar ik voel een warm bad aankomen!

Een hele fijne zaterdag en zondag lieve allemaal!

Liefs Moos

31 opmerkingen:

  1. Ben blij dat ie goed aangekomen is ,en ja de ijhallen zijn super leuk ,morgen weer sunday market westergas fabriek mocht je je vervelen ook erg leuk gr marloes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahhh Sunday market .... die staat ook nog steeds hoog op het to-do-lijstje :-) .... Meis je hertje is gewoon geweldig ... zit er steeds naar te staren hihihihi

      Verwijderen
  2. Hoi hoi, IJ hallen staan nog steeds op mijn lijstje om naar toe te gaan:) De sunday market is ook erg leuk! en vooral ook lekker eten daar... mmm... Bambi staat ook hier in de boekenkast, zeker een koopje voor 3 euro. Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo dat zijn aardig wat kraampjes,je hebt leuke spulletjes gekocht en het hertje wat je kreeg is echt een dotje en Ellen heeft je ook al zo verwend,geniet ervan en van je weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meid wat ben je weer lekker verwend, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er gezellig uit! Geniet nog van je post en dat hertje is echt zó lief! :)
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ♥ je hebt super leuke post gehad zeg!! en dan dat hertje ♥
    En wat heb je goed gescoord daar op die markt!!!
    Hoe krijg je het gevonden zeg.
    Het was er lekker druk zo te zien.
    Liefs en knuff van mij Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk bezig Moos, nu lekker na genieten, en het hertje onder handbereik!
    Fijn weekend Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie schatten heb je gevonden en gekregen. Schattig dat hertje.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou jij hebt genoten zeg. En twee hertjes op een dag, een gekocht en een gekregen, wat een leukerds allebij.

    Ben benieuwd hoe het hertje er in de nieuwe outfit uitziet ziet nu nog wat pips.

    Rust lekker uit en geniet nog maar fijn na van de dag.

    groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat leuk!!
    Ziet er erg gezellig uit daar!
    En die twee hertjes zijn helemaal leuk!

    Groetjes Hitsje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, je bent helemaal in je sas, dit is een op en top hertjesweekend voor jou ;-)
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, dat lijkt me een gave vlooienmarkt! En dat boekje....wauw!
    En wat een leuke post...dat wordt een genietweekend...liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij hebt zo te zien en zo te lezen een HERTstikke fijne dag gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhhh ik reageerde op je Facebook of je dat hertje gehaakt had en hoe?!?!??whahahaaa...dacht misschien met van dat vervilt garen,maar NEEEE Marloes heeft hem gevilt voor je!Wauw bofkont wat is hij prachtig!ECHT kei GAAF!!!Dabn viel er nog meer moois op je deurmat..plof,heerlijk dat 'ploffen'he?!Wauw wat een rommelmarkt en leuke schatten heb je binnen gehaald!Must be your lucky day!!!ha,ha...geniet er maar lekker van,zou ik ook zeer zekers doen!;-)


    grtzzzzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  15. OHHHHH!!!! Prachtig dat hertje! Je laat het wel uit je hoofd om die op het kurkwandje te prikken hè! Ook de post van Ellen is weer super leuk; dat meisje met strikje, super leuk gemaakt!

    Nou, ik kan wel merken dat je in de zorg werkt, met zo'n enorm bedrag uitgeven :p (dat is juist een geweldige sport: zo min mogelijk betalen voor veel moois ;-) )
    Geniet van je aankopen en ontvangen post!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat gaaaaaf wat je gevonden hebt :) En je post wauw wat mooi en liieeefffff :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wooooopy wat een heerlijke vlooien heb jij gevangen kan nu al niet wachten op het eindresultaat van het Gehaakte-Moossie-Hertje
    Nichtje Feline was helemaal in de ban van het Moossie husje an mijn sleutelhanger haha je hebt vele fans! In alle windstreken.
    En wat een heerlijke post weer.....langleveblogland ik blijf het zingen.....
    Badderse ik duik zo ook maar eerst een roseetje
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig leuke aankopen heb je gedaan. Dat oude boekje van Bambi is echt super. Heerlijk is dat he, dat snuffelen en dan ook nog iets leuks vinden ;)
    Prachtig hertje heb je gekregen van Marloes. Bloggers zijn toch wel enorm aardige mensen!
    Jij ook bedankt voor je adviezen en je lieve reacties op mijn blog.

    Fijn weekend verder en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hai, wat een goed idee, dit is nu eens enigszins bij ons in de buurt. Ik krijg altijd het idee dat alle leuke dingen mijlenver bij ons (West Friesland) vandaan zijn maar de IJ-hallen red ik wel in 3 kwartier. Wat heb je een prachtig hertje gekregen, wat een verwennerij. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oudste dochter en ik gaan in april naar de ij-hallen. We hebben het al een paar keer afgesproken en weer verzet maar dan gaat het er echt van komen. Ik heb er zin in. Misschien vind ik ook wel zo'n mooi boek. Mooie cadeautjes heb je gekregen. Groetjes van Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mijn shopfeet zijn nu ook aan het rusten :-)
    had niet verwacht dat je op een vlooienmarkt zo leuk
    kon slagen, het bambi boek heb ik ook (wat moet ik ermee) maar je witte hertje wat je wilt gaan omhaken is werkelijk om jaloers op te worden ! en wat marloes heeft gemaakt ook trouwens, schitterend !! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk is dat he, lekker op zo'n markt rond dwalen! Prachtig, dat bambi-boekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh lieverd nu dacht ik al dat dit de ultieme hertjes vangst zou zijn, wow wat een prachtig boek heb je gescoord!! En dan valt ook nog eens zo'n allerschattigst hertje op je mat. Die is echt superrrr. So cute! Je verdient het lieverd :D.
    En je hebt mij ook weer zo zalig verwend met je Moos Moosies engeltje, ook al zo super. Dankjewel lieverd, je bent een engel. Hele dikke knuffel van mij natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ga echt kwijlen van dat vilten hertje!! Zoooo gaaf!
    maar je bent helemaal verwend. Grappig dat bambi boekje van de margriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh.. ik schrok, hebben Moos' katten vlooien? Gelukkig was het heel wat leukers! (Ik word hier kriegel van een verharende Luna). Wat een leuke aanwinsten heb je weer.. tja.. dat hertje, dat is wel heeeel erg mooi! En je hebt het zo leuk op de foto gezet:)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hé wauw, wat een geweldige vondst(en). Met 4 pootjes en oortjes en eindigt op 'ertjes', surprise surprise :-) Maar supertof! En leuke enveloppen zijn er op je deurmat geploft, heel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. owwwwwwwwwwwwwww wat een enorme leuke post heb je gekregen van ellen en marloes............dat vilten hertje is ♥ en die felix kat ♥...de rest ook allemaal
    helemaal verdiend lief dinneke

    zo dat is ff leuk voor 6 eurie zoveel mooi's te hebben gekocht zeg♥ ben benieuwd hoe je dat met het hertje gaat doen

    megaaa knuffiesssss xxx jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik ben getogen in Amsterdam Noord maar ben nog nooooooooit in de IJ hallen geweest. Moet ik dus toch eens doen ? Je Bambi boek is geweldig. Volgens mij (en ik ga toch eens zoeken) heb ik ditzelfde boek van mijn moeder ergens op zolder liggen.
    Dat vilten hertje! oooooow ! En ik ben heel benieuwd hoe dat andere hertje gaat worden. Goede oogst hoor voor 6 euro al dat leuks.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Superpost!! Heerlijk.
    En jaaaaa de IJhallen zijn ontzettend leuk!! Ik kwam er regelmatig toen ik nog in Hilversum woonde....mis dat wel ;) Dus ikke is ietsiepietsie jaloerssss hahahaahahhahaa

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig dat gevilte hertje!
    ..en nu iets moois maken van de andere hertjes..gaat vast lukken.
    Geweldig hè de IJ-Hallen...ben er een paar keer geweest en je scoort er altijd wel wat voor weinig...
    Sta er zelf op 7 april a.s. misschien zie ik één van jullie?
    Groetjes,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen